Канд.психол. наук, доцент кафедри маркетингу, коуч.
Актуальність вивчення дисципліни «Групова динаміка та комунікації» підтверджується важливістю надання здобувачам вищої освіти вже з перших кроків навчання навичок успішної адаптації до нового колективу, вмілого керування своїм часом, вмінь долати стрес, запобігати конфліктних ситуацій, ефективно вирішувати завдання спільно з іншими учасниками команди, усвідомлювати свою роль у житті та набути впевненості в собі, відкрити здатність до самоконтролю і самокорекції своєї особистості. Теми курсу, які розглядаються в рамках предмету, побудовані на аналітиці найнеобхідніших навичок майбутнього, за результатами маркетингових досліджень, а, отже, і потребують креативного викладання матеріалу, допомагати студентам бути на крок попереду…
Канд. психол. наук, доцент кафедри маркетингу, коуч Ігнатенко Ольга Василівна ділиться освітніми методиками та технологіями, які впроваджено у курс «Групова динаміка та комунікація»:
Лекції та практичні заняття у форматі дискусій, де студенти є активними учасниками процесу надання інформації, обмін досвідом, наведення прикладів,- це все, що допомагає особистісному розкриттю та безбар'єрній комунікації здобувачів.
Студентам надаються реальні сценарії або проблеми, які вони вирішують у групах. Це сприяє розвитку критичного мислення та практичних навичок.
Метод кейсів: Використання реальних кейсів та сценаріїв допомагає студентам застосовувати теоретичні знання на практиці.
Тема по запиту, яка викладається у кінці курсу на основі попереднього анкетування, де студенти самі пропонують тему обговорення на одному з практичних занять.
Доповнена реальність: Створення симуляцій для більш глибокого занурення у предмет.
Використання онлайн-платформ: Масивне відкрите онлайн-навчання, платформи для обміну матеріалами та обговорень, мережеві інструменти для спільної роботи.
Інтерактивні методи: зворотний зв'язок у реальному часі: Застосування технологій для надання миттєвого зворотного зв'язку, наприклад через чати або онлайн-голосування.
Навчальні ігри: Створення ігор та симуляцій для навчання, що робить процес навчання більш цікавим.
Співробітництво та командна робота: групові проекти, використання інструментів онлайн для спільної роботи: Google Docs , Slack та інші засоби для обміну інформацією та спільної роботи.
Портфоліо-оцінювання: Студенти створюють портфоліо, що демонструє їх вміння та досягнення протягом усього курсу.
Огляди однокурсників: Взаємне оцінювання та зворотний зв'язок для розвитку критичного мислення.
Інтеграція різних методів може зробити навчання більш цікавим та ефективним, а також сприяти різноманітності стилів навчання студентів.
Створення груп та сторінок у соціальних мережах для навчальних груп, де студенти можуть ділитися матеріалами, обговорювати питання та ставити запитання.
Використання месенджерів для більш невимушеного спілкування.
Підкасти та відеоматеріали: створення аудіо- та відеоконтенту для полегшення засвоєння матеріалу та, щобможна було звернутися до нього в зручний час.
Гейміфікація. Використання елементів ігор для мотивації студентів та підвищення інтересу до навчального процесу.
Сінемалогія. матеріали підбираються та ілюстрюються новинками світової та української кінематоргафії, а також студенти отримують завдання дібрати відповідний матеріал з відомих фільмів.
7 капелюшків де Боно – де студентам пропонується висловитися щодо одного питання з різних сторін, граючи відповідну роль, яка видається рандомно або по запиту студента.
Матеріали курсу «Групова динаміка та комунікація постійно оновлюються, щоб бути на «гребні хвилі», важливо адаптовувати різні методи для конкретних потреб студентів та специфіки викладання кожної з тем курсу. Комбінування різних підходів допомагає створити більш ефективне та стимулююче освітнє середовище.
Отже, до зустрічі на курсі «Групова динаміка та комунікація»! Буде корисно, цікаво та креативно!