Викладачі та науковці кафедр Навчально-наукового інституту інформаційних технологій ДУІКТ взяли активну участь у науково-практичному семінарі "Штучний інтелект в науці та освіті: інтеграція європейського досвіду", що проводився у рамках підвищення кваліфікації наукових та науково-педагогічних працівників закладів освіти ІІІ-IV рівнів акредитації. Семінар проходив у рамках XIV Міжнародної науково-практичної конференції «Математика. Інформаційні технології. Освіта», організованої Волинським національним університетом імені Лесі Українки за участі науковців і практиків з України та інших країн.
Перший день семінару, який відбувся 30 травня на базі механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, був зосереджений на міждисциплінарному аналізі впливу штучного інтелекту на сучасну науку та освіту. Програма охоплювала питання математичних основ нейромереж, зокрема дослідження стійкості за допомогою функцій Ляпунова, що дозволяє теоретично обґрунтовувати архітектуру систем глибинного навчання. Також обговорювалися приклади застосування машинного навчання в енергетичних технологіях, які дозволяють оптимізувати процеси та прогнозувати поведінку складних інженерних систем.
Особливу увагу учасників привернули інноваційні дослідження в галузі прикладної механіки: від впливу радіаційних сил акустичного поля на рідинні середовища з домішками до моделювання складних матеріалів за допомогою фізично поінформованих нейромереж. У завершальній частині семінару було розглянуто новітні рішення в галузі кібербезпеки – системи виявлення загроз у гетерогенних мережах із низьким рівнем довіри, які працюють на основі інтелектуального аналізу аномалій.
Другий день семінару, що проходив 2 червня у партнерстві з Волинським національним університетом імені Лесі Українки, був присвячений освітній аналітиці, цифровізації освітнього процесу та практичному впровадженню AI в навчальні системи.
Було представлено модель інформаційно-технологічної платформи, яка за допомогою нейромереж формує рекомендації щодо вибору освітніх компонентів, підвищуючи релевантність навчальної траєкторії для кожного здобувача освіти. Інший напрямок доповідей був присвячений розробці освітніх онтологій, що дозволяють адаптувати навчальний контент під індивідуальні цілі студентів. Також презентовано огляд сучасних рішень у сфері Інтернету речей (IoT) як перспективного середовища для навчання й досліджень.
У фокусі обговорення була також цифрова платформа FobizzTools, яка забезпечує гнучкий конструктор для створення інтерактивного навчального середовища, та дослідження можливостей персоналізації навчання за допомогою аналітики освітніх даних і штучного інтелекту.
Захід став важливою платформою для інтеграції знань, обміну ідеями та формування візії розвитку штучного інтелекту в науці й освіті з урахуванням європейського контексту. Сформовані контакти та обмін досвідом стали ще одним кроком на шляху до впровадження кращих європейських практик у цифрову трансформацію освіти в Україні.