Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Навіщо програмісту та IT-шнику математика?

09:43, 26-02-2021

Розглянемо досить популярні запитання:

«Чи потрібно програмісту знати математику?»

«Яку саме математику потрібно знати програмісту?»

«Які області математики потрібно знати для різного роду програмістських задач?»

«Навіщо в ІТ сфері знати математику?»

То ж давайте спочатку розберемось, що повинен знати  технічний IT спеціаліст.

Основна задача програміста – це пояснити комп’ютеру, що робити на одній із мов програмування. Тому тут можливі варіанти:

  • Якщо ви плануєте займатися графікою, то, більше за все, Вам знадобляться знання з диференціальних рівнянь та аналітичної геометрії.
  • Якщо моделюванням природних процесів (наприклад, в галузі енергетики), то потрібні: математичний аналіз, диференціальні рівняння, математична фізика і обчислювальна математика.
  • Якщо фінансовою сферою, то необхідно розбиратися в теорії ймовірності та математичній статистиці, а також в математичній логіці, алгебрі, теорії чисел і обчислювальній математиці.
  • Для створення ігор стануть в нагоді всі розділи математики (особливо лінійна алгебра), оскільки доведеться працювати з графікою, моделювати фізичні процеси, ну і, звичайно ж, створювати штучний інтелект. У нагоді будуть комбінаторика і комбінаторні алгоритми, в основному  при оптимізації різних алгоритмів, що працюють з перестановками, поєднаннями, розміщеннями, розбиттям на підмножини, обходи графів, а також при оцінці складності того чи іншого алгоритму.
  • При написанні баз даних або побудові пошукових систем не обійтися без знань дискретної математики. Вона ж стане в нагоді в логістиці та побудові маршрутів.
  • Data mining в свою чергу вимагає володіння математичною статистикою, як і біржовий сектор, де більшість гравців — боти, при написанні яких також потрібні знання з математичної статистики, як і при будь-якому прогнозуванні.
  • Для  розробників веб-додатків достатньо знань з елементарної математики просто тому, що якихось особливих математичних навичок в цій сфері розробки ПЗ не потрібно.
  • Програмістам, що працюють на більш складному рівні, знадобляться більш фундаментальні знання — наприклад, в індустрії розробки комп'ютерних ігор (Game Development) дуже корисні знання алгоритмів, лінійної алгебри та аналітичної геометрії. У будь-якому випадку, перш ніж почати будувати свою професійну кар'єру в програмуванні, вкрай важливо закласти ті самі базові знання, які в обов'язковому порядку подаються в сильних технічних вузах.
  • Для різного рівня програмування корисні свої розділи математики. Для низькорівневого програмування, для 3D моделювання, для задачі-орієнтованого програмування - будуть корисні свої розділи. Кому геометрія, кому дискретна математика. Наприклад, без знань лінійної алгебри та статистики неможливо програмувати в області шифрування.

Знання предметів вищої математики, навіть, якщо не використовувати їх на практиці, дасть вам переваги при розв’язуванні навіть простіших проблем. Часто буває команда різних спеціалістів, частина з яких розв’язують складні математичні завдання, а інші – чисто програмістські, інфраструктурні. В таких випадках знання вищої математики дозволяє легше розумітись із іншими в команді, говорити на спільній мові, спільними категоріями.

Також є компанії, які без знань вищої математики не приймають на роботу взагалі. Навіть, якщо ви будете фронт-енд розробником і беруть вас на посаду, яка не вимагає цих знань.

Крім того, вища математика дає вибір і перевагу над іншими для отримання складних і цікавих проектів. Знову ж таки, якщо ви хочете працювати над високотехнологічними проектами та продуктами.

В Державному університеті телекомунікацій навчають всім необхідним розділам вищої математики, тому, що викладачі знають про їх практичну необхідність у професійно-практичній складовій майбутнього спеціаліста. Оскільки якісна математична освіта є актуальною стрижневою складовою професійної компетентності спеціаліста, який повинен володіти методами математичного моделювання, кількісного та якісного аналізу, обробки інформації, прогнозування та оптимізації. Практична підготовка здійснюється з використанням навчально-матеріальної бази кафедри, створеної на основі сучасного обладнання останнього покоління, прогресивних програмно-апаратних комплексів і програмного забезпечення (Maxima, MathCAD, WolframAlpha, Mathematica, MicrosoftExcel тощо). Це дає змогу використовувати чисельні методи замість аналітичних при розв’язуванні різноманітних задач вищої математики, а також візуалізувати результати математичного моделювання.

Запрошуємо всіх учнів 11 класів та випускників коледжів до навчання в Державному університеті телекомунікацій, щоб стати найкращим спеціалістом в ІТ сфері!

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціальність: Комп’ютерна інженерія

Кваліфікація – фахівець з інформаційних технологій.

Рівень освіти – вища освіта.

Термін навчання:

  • денна форма - 4 роки,
  • заочна – 5 років.

Первинні посади:

  • інженер із конфігурації комп’ютерних систем;
  • інженер інформаційно-обчислювального центру;
  • інженер із системного адміністрування;
  • інженер-програміст.
Спеціальність: Комп’ютерна інженерія

Кваліфікація – фахівець з інформаційних технологій.

Рівень освіти – вища освіта.

Термін навчання:

  • денна форма - 4 роки,
  • заочна – 5 років.

Первинні посади:

  • інженер із конфігурації комп’ютерних систем;
  • інженер інформаційно-обчислювального центру;
  • інженер із системного адміністрування;
  • інженер-програміст.
Переглядів: 17 193