Математика має велике практичне значення, а також відіграє важливу роль як у науковому, технічному, економічному розвитку суспільства, так і в розвитку окремої особистості. Ті, хто на високому рівні оволодівали математичними інструментами, завжди мали великий потенціал для реалізації своїх ідей і становили стратегічний ресурс нації.
Значним науковим досягненням стало впровадження математичних методів у економічну науку і в управління економічними процесами. Як відомо, наукове управління цими процесами здійснюється тільки на основі застосування точних математичних методів у всіх сферах господарювання — від оптимізації використання корисних копалин до вивчення пропозиції та попиту на товари широкого вжитку, від складання оптимальних планів виробництва до планування транспортних перевезень, розміщення транспортних артерій тощо.
Сьогодні, в умовах зростання ролі аналітичних досліджень, соціально-економічних процесів, майбутнім економістам, програмістам, менеджерам, інженерам потрібна глибока математична підготовка, яка б давала змогу застосовувати математичні інструменти для дослідження широкого кола проблем у своїй діяльності, користуватись сучасним програмним забезпеченням комп’ютерної техніки.
Основним завдання вивчення навчальної дисципліни «Вища математика» — надати студентам знання з основних розділів вищої математики, підвищити рівень їх фундаментальної математичної підготовки з посиленням її прикладної спрямованості, а також отримання необхідної математичної бази для вивчення інших дисциплін як математичного циклу, так і нематематичного.