Мотиваційний лист – це офіційний документ, який подається разом із заявою на вступ до університету або на певну програму навчання. Цей лист має на меті висловити особисті мотиви, інтереси, освітні та професійні цілі студента, що дозволяє приймальній комісії отримати краще розуміння особистості та переконань абітурієнта.
Головна мета мотиваційного листа – переконати приймальну комісію у зацікавленості та відповідності обраному курсу чи програмі. У листі потрібно розкрити свою унікальність, особисті та професійні якості, а також вказати, чому саме студент вважає, що його кандидатура повинна бути взята до уваги.
Важливо, щоб мотиваційний лист був написаний граматично правильно, структуровано, а також відповідав конкретним вимогам університету, до якого подається заява. Це допомагає виділити заяву серед інших та створити позитивне враження про вступника як про потенційного студента.
Мотиваційний лист це відображення особистості та впевненості студента у власних можливостях та обґрунтування вибору навчального закладу, що доводить вмотивованість студента до навчання за обраним фахом. При написанні мотиваційного листа можна дотримуватись наступних порад:
Корисну інформацію, що стосується підготовки мотиваційного листа, можна також знайти в статті Як написати ефективний мотиваційний лист та на сайті Motivation-letter.com.
Вимоги до мотиваційних листів можуть варіюватися від університету до університету, однак заклади вищої освіти можуть публікувати на сайті зразки мотиваційних листів і правила їхнього оформлення (наприклад, щодо структури листа, його обсягу). Тому вступник заздалегідь повинен ознайомитись із сайтом обраного ним університету та підготувати лист відповідно до таких вимог і правил. Також, мотиваційний лист повинен відповідати формальним вимогам, що ставляться до ділових листів:
Мотиваційний лист повинен бути написано грамотно з дотриманням чіткої структури викладення інформації:
Структура мотиваційного листа може варіюватися, але основні компоненти залишаються стандартними. Ось загальна структура, яку можна використовувати: «шапка», звертання, вступ, основна та заключна частини.
«Шапка» – частина листа, де містяться відомості про адресата (назва закладу вищої освіти, прізвище та ініціали особи, якій адресується лист) та адресанта (прізвище, ім’я, по батькові, адреса для кореспонденції та електронна адреса, номер телефону) – яка розташовується в правому верхньому куті листа.
Ректору
Державного університету інформаційно-
комунікаційних технологій
Толубко В.Б.
Абітурієнта
Прізвище Ім'я По-батькові
Повна адреса проживання
Контактний номер телефону
Розпочніть листа ввічливим привітанням та зазначте, до кого він адресований. Шанобливе звертання є важливою складовою мотиваційного листа. Воно надає листу офіційного характеру та привертає увагу адресата (наприклад: «Шановний Володимире Борисовичу!»). Звертання зазвичай виділяється напівжирним шрифтом та/або курсивом і вирівнюється по центру.
Через один рядок після звертання розміщується вступ, який є першим абзацом листа. У цьому абзаці викладається його мета і причина написання (наприклад: «Звертаюся до Вас у зв’язку з…»). У цій частині варто коротко пояснити, чому вступник обрав саме цей університет і як, на його думку, навчання в університеті сприятиме його професійному розвитку і зростанню. Вкажіть номер спеціальності та галузі, до якої ви подаєте заяву.
Лаконічно розкажіть, чому ви обрали саме цю галузь або спеціальність. Поясніть, як ваші особисті цілі та інтереси збігаються з метою програми чи університету. Вкажіть мінімум дві причини, чим зацікавила обрана навчальна програма.
В основній частині описуються факти, які зможуть позитивно вплинути на вирішення питання про зарахування на навчання. Ця частина починається з другого абзацу мотиваційного листа та може складатися з двох-трьох абзаців. Вкажіть ваш рівень освіти, школу чи університет, який ви закінчили чи в якому ви зараз навчаєтесь. Опишіть ваш академічний досвід та досягнення, пов'язані з обраною галуззю.
Серед досягнень можна описати: свої здобутки, що будуть корисними для навчання за фахом (успіхи в навчанні, участь у проєктах і майстер-класах, володіння іноземними мовами та інше), здобуті знання та навички, які допоможуть у навчанні на обраній спеціальності та хороші академічні результати з певних предметів, які пов’язані з освітньою програмою та ін.
Важливою складовою мотиваційного листа може бути інформація про соціальні навички, необхідні для здобуття окремих професій та подальшої успішної роботи за фахом. Опишіть свої кар'єрні та освітні плани, пов'язані з обраною галуззю. Вкажіть, як саме обрана програма або університет допоможе вам досягти ваших цілей.
Заключна частина має завершуватися маленьким підсумком на два-три речення, які мають підтверджувати готовність вступника навчатися і підсумовувати ваші головні ідеї. Висловіть вдячність за розгляд вашої заяви та виразіть надію на позитивний результат.
Завершіть лист словами «З повагою, … (ПІБ)».
При поданні документів до університету додайте до роздрукованого мотиваційного листа дату та підпишіть його.
Шановні абітурієнти!!!
Запрошуємо на навчання до Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій за престижною, актуальною, перспективною спеціальністю 172 - Електронні комунікації та радіотехніка! на кафедру мобільних та відеоінформаційних технологій за освітньою програмою:
бакалаврів “Мобільні телекомунікації та системи цифрового телебачення”
та
магістрів “Апаратура радіозв’язку, радіомовлення і телебачення”
Якщо у Вас виникають питання щодо вступу на кафедру МВТ
ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО НАС: Київ, вул. Солом’янська 7, каб. 136;
тел., Viber/Telegram 068-219-50-50
або
приходьте і ми Вам допоможемо на місці за адресою:
Київ, вул. Солом’янська 7, каб. 136
з 9:00 до 16:00!