Проходження усіх видів практик здобувачами вищої освіти другого (магістерського) рівня – це важливий етап практичної підготовки майбутніх фахівців з управління інформаційно-комунікаційною діяльністю.
Науково-педагогічна практика спрямована на закріплення теоретичних знань, одержаних студентами під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок та умінь у процесі професійної діяльності, розвиток у студентів здатності компетентно приймати рішення у виробничих ситуаціях, оволодіння сучасними методами та формами науково-педагогічної роботи.
Усі види діяльності магістранта під час проходження науково-педагогічної практики забезпечують формування й науково-дослідницької компетентності, необхідної для проведення науково-дослідної роботи ˗ формування вмінь і навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел, добір та аналіз фактичного матеріалу для написання магістерської роботи, готовності магістрів до викладацької діяльності у закладах вищої освіти.
Здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня поділилися враженнями від проходження практики.
Пильгук Яна, магістрантка групи ДЗДМ-61: під час проходження науково-педагогічної практики найскладніше було заставити себе зайти в аудиторію. У мене великий страх до публічних виступів. Завдяки настановам керівника практики зрозуміла, як правильно оцінювати виконання завдань студента, як добирати науковий та навчальний матеріал до заняття; навіть як себе вести в ситуаціях, коли студенти погано підготовлені. Керівник практики детально ознайомила з навчально-методичними матеріалами – освітньо-професійною програмою бакалаврів «Документознавство та інформаційна діяльність», структурою силабусів, навчальним планом.
Дубовчук Марина, магістрантка групи ДЗДМ-61: науково-педагогічна практика поглибила мої знання з фахових дисциплін. Я навчилася проводити різні види занять, застосовувати різні методи й форми роботи, що активізують пізнавальну діяльність студентів. Я набула свій перший досвід! Також усвідомила, що потрібно вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати ерудицію. На практиці зрозуміла, що дуже важливий індивідуальний підхід до кожного студента. За місяць науково-педагогічної практики можу сказати, що викладацька діяльність дуже важка, потребує систематичної підготовки, але якщо студенти під час заняття були активні, то ти теж отримуєш купу позитиву й задоволення від проробленої роботи.
Заболотна Валентина, магістрантка групи ДЗДМ-61: під час проходження науково-педагогічної практики я відвідала заняття професора Л. А. Ковальської, доцента Н. А. Дубовик, завкафедри Т. М. Сидоренко. Лекції були дуже цікавими, семінари завжди наповнені опитуванням студентів, вікторинами, задачами та інтелектуальними дебатами. Старші наставники пояснили мені: студент – головний на занятті. Викладачу потрібно не себе показати, а вмотивувати студента на працю, допомогти розкритися кожному здобувачеві вищої освіти. Вагомим здобутком вважаю ознайомлення з науковою проблематикою кафедри документознавства та інформаційної діяльності; як сучасні дослідження в управлінні інформаційно-комунікаційною діяльністю викладачі кафедри втілюють в освітній процес. Спілкування зі студентами та науково-педагогічними колективом кафедри документознавства та інформаційної діяльності стало стимулом для проведення подальших досліджень у межах теми магістерської роботи.