На практичних заняттях з української мови для іноземних слухачів підготовчого відділення викладачі кафедри української мови Державного університету телекомунікацій використовують інноваційні методики викладання. Так, цієї п’ятниці для іноземних слухачів організовано практичне заняття із застосуванням арт-технологій.
У арт-педагогіці активно використовуються такі мистецькі види, як живопис, фотографія,літературна творчість, музика, танці, драматургія, кіномистецтво, орігамі, витинанка тощо.
Не менш важливим є емоційно-експресивне завершення заняття: по-перше, іноземні слухачі відчують себе співтворцями практичного заняття, а по-друге, оцінять власний внесок у спільну працю.
Найповніше методики і техніки арт-педагогіки реалізуються на етапі опрацювання навчального матеріалу, зокрема мовного. Емоційне збудження, яке охоплює особистість, відкриває «друге дихання» і допомагає провести наступний етап заняття в такому самому високому темпі, забезпечити результативність навчальної діяльності.
Цілеспрямоване застосування арт-технологій на заняттях з української мови не лише підвищує рівень знань з української мови, але і сприяє мотивації слухачів до вивчення мови.
Вдале застосування зазначених технологій дає змогу слухачам подолати мовний бар’єр, страх помилитися, забезпечує розвиток мислення, міцність засвоєння лексичних одиниць і граматичних конструкцій, розширює світогляд слухачів.
Як специфічно-художня форма відображення світу, мистецтво є засобом гармонізації душевного стану людини, надійним джерелом духовного становлення особистості, отже, обов’язковим компонентом навчання і виховання. Воно забезпечує поштовх до реалізації внутрішніх ресурсів особистості, сприяє її гармонійному розвитку.
Арт-педагогічні технології є досить ефективними, адже вони дають змогу:
– полегшити процес навчання як для слухача, так і для викладача;
– налагодити стосунки між викладачем і слухачами, створити комфортні умови для ведення діалогу;
– забезпечити цілісність розвитку особистості шляхом впливу процесу навчання на її етичну, естетичну, емоційну сфери;
– сприяти адаптації особистості в соціумі (самопізнанню, самовизначенню, самореалізації) на основі залучення до мистецького арсеналу всього людства у різних його видах шляхом власного творчого продукту;
– удосконалити рефлексивну культуру, почуття внутрішнього контролю, необхідного під час навчання.
Основу арт-педагогіки становлять ідеї гуманізації, креативності, та інтегративності.