У рамках концепції інноваційного змісту навчання, яка реалізується в Державному університеті телекомунікацій, на кафедрі «Управління інформаційною такібернетичною безпекою» (УІКБ) організовано навчальний процес відповідно до актуальних вимог науки і технологій та на основі компетенцій, визначених у співпраці з компаніями-партнерами.
Одним із очікувань потенційних роботодавців є володіння випускниками кафедри теоретичними знаннями і практичними навичками створення та роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію.
Останніми роками спостерігається значне зростання зацікавленості компаній до електронного документообігу, а відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності» електронна форма провадження діловодства в установах є основною. І, як свідчать експерти, ця тенденція буде посилюватися і в найближчому майбутньому: співвідношення кількості паперових і електронних документів в Україні через три роки досягне співвідношення 50% на 50%, а через 7 років - 30% на 70%. Саме тому роботодавці насамперед зацікавлені в отриманні фахівця, який уміє працювати з сучасними системами електронного документообігу (СЕД).
З огляду на це в програму викладання дисципліни «Організація спеціального діловодства» (викладач - доцент кафедри Мужанова Т.М.) введено вивчення засад роботи СЕД FossDoc, яка призначена для організації документообігу й автоматизації бізнес-процесів на підприємствах, в організаціях та установах. Зазначена СЕД є однією із шести систем, що за результатами експертизи Держспецзв'язку України станом на сьогодні відповідають вимогам НД ТЗІ.
У ході роботи з СЕД FossDoc студенти отримують уявлення про організацію обігу електронних документів в установі, організації чи на підприємстві, починаючи від їх отримання або створення, проходження в підрозділах (доведення до відома, узгодження, підписання, реєстрація, виконання) і закінчуючи зберіганням або передачею в архів.
Однак, головним результатом навчання роботі в СЕД є набуття студентами практичних умінь і навичок документування й роботи зі службовими документами: створення шаблонів, проектів документів, заповнення реєстраційно-контрольних карток, підготовки резолюцій тощо, а також формування навичок оформлення службових документів на базі СЕД, яка підтримує роботу з найбільш розповсюдженими типами документів (вхідними та вихідними листами, розпорядчими, інформаційно-довідковими документами).
Володіючи зазначеними знаннями, вміннями й навичками, студенти кафедри – майбутні фахівці з управління інформаційною та кібернетичною безпекою, відповідатимуть вимогам роботодавців і будуть затребуваними на ринку праці.
*****