Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Telegram і нацбезпека: в інституті Захисту інформації ДУІКТ оцінили ризики, що несуть в собі анонімні канали

10:10, 24-09-2024

Модерація месенджера Telegram змінила умови використання ресурсу та політику конфіденційності. Відтепер адміністратори надаватимуть органам влади IP-адреси та номери телефонів тих, хто займається нелегальною діяльністю, повідомив засновник Telegram Павло Дуров. За його словами, функцією пошуку зловживають люди які порушують умови платформи та продають нелегальні товари.

Водночас, оновлення правил безпеки не виключає усіх ризиків, що несуть в собі анонімні канали. Зокрема, за словами очільника ГУР МО Кирила Буданова, Telegram є загрозою національній безпеці України.

"Я виступаю за те, щоб «офізичити» всі Telegram-канали. Якщо ти хочеш публікувати якісь новини — будь ласка, зареєструйся… Тоді в людини є особиста відповідальність за те, що вона там розміщує", - заявив глава української розвідки в інтерв'ю "Радіо Хартія".

В навчально-науковому інституті Захисту інформації ДУІКТ частково погоджуються з оцінкою Кирила Буданова. За словами фахівців з кібербезпеки, анонімність і непідконтрольність месенеджера дозволяє створювати ботів і фіктивні акаунти для впливу на свідомість і політичні погляди громадян. Відсутність наскрізного шифрування загрожує витоку інформації.

Серед основних ризиків:

  • запуск інформаційно-психологічних операцій (ІПСО);
  • можливість доступу ФСБ до даних користувачів;
  • ймовірність зламу пристроїв користувачів через Telegram-клієнт;
  • поширення месенджерів на інші гаджети та їх дублювання.

В Інституті зазначають: загрозу несе не лише Telegram, адже дизінформація поширюється й через інші платформи.

"Доступ до даних в решті месенджерів мають інші спецслужби, а вразливості нульового дня браузерів можуть бути використані як і потенційні бекдори Telegram (приклад - Pegasus та Ізраїль). Потенційні ризики для нас несуть всі месенджери без виключення, адже вони не створені українськими програмістами і не мають відповідного рівня захисту згідно вимог Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України (ДССЗІ)", - кажуть фахівці.

План з деанонімізації подібних ресурсів в Інституті називають реальним, хоча й не позбавленим складнощів і ризиків. Так, за словами науковців, проблему можна вирішити шляхом авторизації нових користувачів контрактних абонентів провайдерів мобільного зв'язку.

Що ж стосується створення реєстрів Telegram-каналів, важливо не допустити перетворення їх на важіль впливу на відомих активістів та політичних діячів, які використовують месенджер для поширення соціально-важливої інформації.

"Інформаційні операції мають ефект і вплив в тій частині інформаційного простору, де утворюєтсья вакуум (або відсутність інформації). Потрібно вдосконалити або переформатувати інформаційну політику держави. Формат новин "Єдиний марафон" не заповнює інформаційний простір рівномірно  та оперативно. Це і є причиною того, що більшість українців, на жаль, черпає інформацію з анонімних месенджерів, які не є офіційними інформаційними ресурсами", - кажуть в інституті Захисту інформації.

Нагадаємо, ДУІКТ запрошує на навчання на кафедрі Інформаційної та кібернетичної безпеки.

Наша кафедра співпрацює з компаніями, які є світовими лідерами в галузі кібербезпеки: ІВМCISCOESET та українськими провідними компаніями - EUROTELECOMІNTRASYSTEMSСвіт ІТSEETON, які є партнерами і потенційними роботодавцями для студентів ДУІКТ. Ці компанії визначають компетенції, за якими здійснюється навчання, та надають можливість здобувачам освіти проходити практики та стажування з подальшим працевлаштуванням.

Навчаючись на нашій кафедрі ви зможете працювати у сфері кібербезпеки на посадах: 

  • фахівець з інформаційної безпеки;
  • фахівець з безпеки мереж;
  • фахівець з криптозахисту;
  • адміністратор безпеки;
  • інженер з захисту інформації в комп’ютерних системах;
  • фахівець з розслідування кіберзлочинів;
  • аналітик безпеки. 

При добросовісному навчанні випускники кафедри зможуть побудувати успішну кар’єру, отримати фінансову незалежність та професійно реалізувати себе в обраній галузі.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Фахівець з підприємництва, торгівлі та біржової справи здійснює організацію підприємницької (у т.ч. торговельної та біржової) діяльності підприємства, вирішує проблеми формування ефективної загальної стратегії розвитку підприємства, обґрунтовує фінансово-економічну, товарну, збутову та кадрову підстратегії, визначає напрями підвищення ринкової вартості підприємства в умовах динамічного бізнес-середовища.

Фахівець може займати первинні посади на підприємствах різного профілю та організаційно-правової форми, в проектних організаціях, консультативних центрах, наукових та освітніх закладах.

Спеціалізація: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Фахівець з підприємництва, торгівлі та біржової справи здійснює організацію підприємницької (у т.ч. торговельної та біржової) діяльності підприємства, вирішує проблеми формування ефективної загальної стратегії розвитку підприємства, обґрунтовує фінансово-економічну, товарну, збутову та кадрову підстратегії, визначає напрями підвищення ринкової вартості підприємства в умовах динамічного бізнес-середовища.

Фахівець може займати первинні посади на підприємствах різного профілю та організаційно-правової форми, в проектних організаціях, консультативних центрах, наукових та освітніх закладах.

Переглядів: 1 383