Співробітники кафедри системного аналізу спільно з Навчально-науковим центром Державного університету телекомунікацій провели дослідження основних помилок і проблемних ситуацій, які виникали при подачі абітурієнтами електронних заяв під час вступної кампанії 2017 року, та розробили відповідні рекомендації.
До найбільш розповсюджених помилок, які допускають абітурієнти при оформленні особистого кабінету та подачі електронних заяв, можна віднести наступні:
1. Здіймання паніки, коли не працює портал електронної подачі документів. Заспокойтесь і зачекайте. Якщо сайт зовсім не завантажується, спробуйте оновлювати сторінку раз на кожні півгодини. Є ще один варіант – реєструйтеся на порталі пізно увечері або рано вранці, не у перший і не в останній день подачі документів. У цей час дуже мало абітурієнтів подають заяви.
2. Подача пільговиками заяви в електронному вигляді. Пільговики подають заяви до Приймальної комісії вищого навчального закладу виключно у паперовому вигляді і особисто.
3. Використання при реєстрації особистого кабінету електронних адрес, що належать забороненим в Україні російським серверам, зокрема, yandex.ru або mail.ru.
4. Завантаження не того, що потрібно документу, на виконання вимоги щодо завантаження сканованої копії певного документу.
Наприклад, замість додатка до атестату, абітурієнти завантажували копію якогось іншого документу (наприклад атестат, паспорт, ідентифікаційний код тощо). Необхідно завантажувати саме додаток до атестату зі сторінкою, де вказаний його середній бал.
Також абітурієнти, що мешкають у сільській місцевості, замість копії довідки з сільради щодо проживання в селі завантажували копію сторінки паспорту з реєстраційними даними.
5. Некоректне завантаження особистого фото абітурієнта. Завантажуйте, будь ласка, необхідне фото належної якості.
6. Неправильний вибір способу фінансування навчання. При подачі заяв на спеціальності, де навчання відбувається тільки за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, абітурієнти ставили позначку, що вони претендують навчатись за рахунок коштів державного бюджету, через що втрачали один із пріоритетів. Заяви щодо навчання на контракті не вимагають пріоритету і їх кількість необмежена!
Також, вказуючи позначку джерела фінансування тільки за рахунок коштів державного бюджету, абітурієнт унеможливлював собі вступ на контракт за цією ж спеціальністю у випадку, коли він не проходив на місця держзамовлення. Залишайте собі цей шанс завжди!
7. Невірне проставляння пріоритетів заяв.
Пріоритет змінювати заборонено, будьте дуже уважні!
8. При створенні електронної поштової скриньки вдома, абітурієнти часто забували логін та/або пароль, через що не могли у подальшому підтвердити реєстрацію особистого кабінету та виконати редагування даних за запитом вишу, до якого була подана заява. Записуйте логін та пароль і відправляйте їх самому собі у вигляді листа на свою електронну адресу.
9. Не слідкування за термінами створення особистого електронного кабінету і термінами подачі заяв. Після закінчення терміну створити кабінет або подати заяву неможливо, будьте уважні!
10. Не здійснення постійного контролю за поданими заявами, через втрачалися рекомендації щодо зарахування. Пам’ятайте основні дати вступної кампанії і регулярно перевіряйте стан ваших заяв.
11. Не вказування телефону або адреси електронної пошти, за якими представники навчальних закладів могли б оперативно зв’язатися з абітурієнтом для вирішення проблем або термінових повідомлень (наприклад, щодо можливості зарахування на місця державного замовлення за відмови когось з абітурієнтів подавати оригінали документів).
Указуйте свій телефон і телефон когось із рідних на випадок форс-мажору з вашим телефоном, відповідайте на виклики та SMS представників приймальних комісій.
12. Зниження свого рейтингового балу для вступу шляхом неправильного обирання комбінації сертифікатів. Обирати необхідно ті сертифікати ЗНО із дозволених на конкретну спеціальність, які дають максимальний рейтинговий бал. Не зменшуйте свій рейтинговий бал!
Якщо ви не впевнені у своїх силах при створенні кабінету або подачі електронної заяви, то краще зверніться до представників приймальної комісії за допомогою.
Сподіваємось, що наведений аналіз дозволить вам успішно пройти випробування вступної кампанії та вступити на навчання до обраного навчального закладу.