Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Вплив деяких індивідуальних нейрофізіологічних особливостей студентів на результативність навчання

12:03, 10-05-2019

Іноді вважають, що методи навчання, а також підхід вчителя - основний ключ до успіху студентів.

Але результативність навчання залежить також як від індивідуальних особливостей студентів, так і перебігу процесів вищої нервової діяльності людини.

Цікавим є нещодавнє дослідження доктора Лари Бойд і групи дослідників з Британського Колумбійського університету (Канада) показує, що це не все, що ми повинні прийняти до уваги, щоб досягти успіху. Їх досліди демонструють, що наш мозок постійно змінюється, і ключом до цих змін є нейропластичність. Отже, як вона виглядає? Людський мозок може змінюватися трьома основними способами: хімічним, структурним та функціональним.

Перший (хімічний) метод полягає у хімічній взаємодії між клітинами мозку (нейронами). Так як такі зміни можуть відбуватися швидко, це підтримує короткочасну пам'ять.

Другий (структурний) спосіб  являє собою зміни структури мозку. Таким чином, в процесі навчання мозок може змінювати зв'язки між нейронами. В цьому випадку фізична структура мозку насправді змінюється, і на це потрібно трохи більше часу. Ці типи змін пов'язані з довготривалою пам'яттю. У той же час вчені також визнають, що з якоїсь невідомої причини всі люди переживають ці зміни з різною швидкістю, і остання може змінюватися залежно від того, яку діяльність людина вибирає.

Структурні зміни приводять до інтегрованих мереж областей мозку, які функціонують спільно для підтримки навчання. Це, в свою чергу, веде до розширення деяких областей мозку, які важливі для дуже конкретного виду діяльності. Ось декілька прикладів цього. Таким чином люди, які читають шрифт Брайля (для сліпих людей), мають більші сенсорні області рук у своєму мозку, ніж ті з нас, хто цього не робить. Дослідження також показує, що водії таксі в Лондоні, які повинні вивчити карту Лондона, щоб отримати ліцензію, мають більші області мозку, присвячені просторовим або картографічним спогадам.

І останній спосіб, як людський мозок може змінитись для підтримки навчання, - це змінити його функцію. Коли людина використовує певну область мозку, вона стає все більш активною під час використання. І так як в певних ділянках мозку збільшується активація , мозок змінює як і коли ці ділянки активізуються. Під час навчання можна відстежити,  що цілі мережі діяльності  мозку постійно перемикаються і змінюються.

Таким чином, нейропластичність підтримується хімічними, структурними та функціональними змінами. І це відбувається всередині мозку. Разом ці зміни підтримують навчання, і вони відбуваються весь час, що в свою чергу означає, що чим більше люди навчаються та тренуються, тим розумніші вони можуть бути.

Ефективність навчання/самонавчання вимагає врахування індивідуальних особливостей того, хто навчається.

 

Новини підготувала старший викладач кафедри іноземних мов Піча Л.М.

Джерела: Лекція Лари Бойд "Your brain will never be the same" https://cameralabs.org

Саймон Хайкін “Neural networks”

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Спеціалізація: Маркетинг

Освітня програма спрямована на підготовку фахівців з маркетингу з пріоритетом Інтернет-маркетингу та широким застосуванням ІТ-технологій, які здатні вирішувати проблеми розробки та реалізації ефективної стратегії маркетингу, з урахуванням особливостей функціонування телекомунікаційної галузі. Програма передбачає викладання навчальних дисциплін спеціалістами у сфері маркетингу та його інформаційно-аналітичного забезпечення, що суттєво поглиблює фахові компетентності майбутніх випускників.

Спеціалізація: Маркетинг

Освітня програма спрямована на підготовку фахівців з маркетингу з пріоритетом Інтернет-маркетингу та широким застосуванням ІТ-технологій, які здатні вирішувати проблеми розробки та реалізації ефективної стратегії маркетингу, з урахуванням особливостей функціонування телекомунікаційної галузі. Програма передбачає викладання навчальних дисциплін спеціалістами у сфері маркетингу та його інформаційно-аналітичного забезпечення, що суттєво поглиблює фахові компетентності майбутніх випускників.

Переглядів: 5 551