В сучасних умовах розвитку суспільних відносин в контексті євроінтеграційних процесів чи не головним постає питання встановлення зв’язків між державою та інституціями суспільства, між органами державної влади й населенням. А саме це питання вирішує комунікативна діяльність державних службовців. Науковці вважають комунікативні якості елементами професійної мобільності державних службовців.
Час вимагає інноваційних методів у побудові взаємовідносин держави та суспільства, удосконалення стилю державно-управлінської діяльності у вирішенні суспільних проблем, зміцнення довіри громадянського суспільства до влади, підвищення ефективності функціонування органів влади, підтримки їх єдності. У цьому контексті цілеспрямований вплив держави на розвиток суспільних процесів та відносин має відбуватися не тільки через виконавчу і розпорядчу діяльність. Важливе місце посідає комунікативна діяльність, яка здійснює формуючий вплив на процеси суспільного розвитку для регулювання суспільних відносин, а також взаємовідносин держави та суспільства.
Одне з протиріч, що утворюються у державних службовців згідно діяльності, полягає в специфіці духовного світу державного службовця — постійному подоланні бажання зберегти деяку міру самостійності відносно відомства і загальнодержавної лінії. Здатність зробити правильний моральний вибір є показником цілісності його духовної культури, заснованої на прагненні до загального блага, свідомому виборі напряму діяльності, почутті відповідальності перед своєю совістю і перед громадською думкою за наслідки і результати своєї діяльності. Саме ці цінності, у кращому розумінні, прагнуть реалізації в комунікації державних службовців з громадянами.
Саме з цих причин кафедрою Публічного управління та адміністрування розглянуто питання оптимізаційних заходів щодо узгодження морально-етичних компетентностей майбутнього публічного управлінця та його науково-практичних (дисциплінарних) компетенцій професійного спрямування. Звісно, система професійного виховання, що запроваджена в Державному університеті телекомунікацій для студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування» забезпечить нарощування і морально-етичних, і науково-практичних компетентностей майбутніх управлінців – див. розділ «Оригінальна система виховання професіоналів нової формації»
На засіданні кафедри в процесі обговорення визначено, що система професійного навчання та професійного виховання в ДУТ на досить високому рівні, є ефективною та дає позитивні результати. Однак питання пожвавлення зацікавленості студентів у науковому навчанні самовдосконаленню морально-етичної складової професіонала з публічного управління потребує більшої уваги.
Посиленню програми професійного виховання в цьому питанні мають сприяти і всі елементи внутрішньої університетської структури навчання студентів. Розглядаючи вище означену проблему, на засіданні кафедри публічного управління і адміністрування ухвалено розробити систему заходів щодо заохочення студентів до наукового підходу до власного самовдосконалення у морально-етичному аспекті.
Так, вирішення цього завдання було покладено на нашу внутрішню структуру - Дозвілевий клуб молодих науковців, основну інформацію – див. розділ Кафедра Публічного управління і адміністрування – Загальна інформація
На черговому зібранні студентів Клубу перед ними була поставлена задача: у науковому форматі виразити своє бачення морально-етичних та основних професійних ділових якостей публічного управлінця і оформити все це у вигляді нарисів, тез доповідей, наукових або науково-публіцистичних профілів (есеїв, есе, ессе – множина підходів до перекладів) тощо. Оскільки члени Клубу – це переважно студенти першого та другого курсів, то вимоги до їх роботи були зведені до вираження їх власного бачення та пошуку відповідей на поставлені завдання шляхом використання наукової та науково-публіцистичної інформації. Потім, на черговому засіданні Клубу, зробити власну доповідь. Звісно, ці доповіді ще не можуть вважатися науковими, а тим більше авторськими. Це лише початок студентського шляху до наукових досліджень, який забезпечує формування початкових навичок у добірці необхідної інформації для вираження думки та надання відповідей на питання.
Результати проведеної роботи студентів спеціальності 281 «Публічне управління і адміністрування» оформлені у вигляді тез доповідей, які викладені на нашій сторінці – див. розділ - «Наукова галерея»
Це фактично перша спроба наших студентів осмислити і виразити у певному форматі своє бачення публічного управлінця та його морально-етичних якостей та власне сутності публічного управління.
Робота кафедри Публічного управління і адміністрування у цьому питанні продовжується. І наступні завдання, розв’язання яких має сприяти науково зваженому самовдосконаленню публічного управлінця зі студентських лав, вже перед студентами поставлені. Тому кафедра Публічного управління і адміністрування щиро вітає своїх шановних студентів із плідним початком роботи над собою, бажаємо успіхів у саморозвитку і зазначаємо, що ми завжди раді вам допомогти!