Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Абетка вступника-2021: як абітурієнту не потрапити на гачок пустого піару та красивої, але порожньої агітації закладів вищої освіти (зво): власні психологічні пастки абітурієнта під час вибору спеціальності та зво. Частина 2.

14:41, 12-03-2021

Якщо ти випускник-2021, якщо маєш бажання бути успішним, якщо обираєш спеціальність сам і орієнтуєшся тільки на свої рішення у житті, - ти потрапив на інформацію, яка необхідну знати саме тобі!

Тому приєднуйся до спілки нашої кафедри (підписуйся) на Вайбер або Телеграм. Саме там ми будемо інформувати всіх про особливості вступних правил по Україні, про зміни у законодавстві та ін. Фактично це наш громадський канал, який орієнтований на всіх вступників в Україні, незалежно від того, яку спеціальність або який заклад вищої освіти вони оберуть. Крім того, захист персональних даних всіх, хто зареєструється, - ГАРАНТОВАНИЙ!

Ми не будемо намагатись надати вам науковий текст у цьому інформаційному повідомленні. Ми простими словами пояснемо головні помилки, які роблять абітурієнти в процесі вибору майбутньої спеціальності та ЗВО саме із-за власних психологічних особливостей, та легко вводять себе в оману. А саме це і може бути однією з головних причин руйнування життя людини в цілому.

Звісно, різні абітурієнти – різні психотипи людей. Але, якщо йдеться саме про абітурієнтів, які схильні самостійно приймати свої рішення, то є й розповсюджені риси, які дуже часто зустрічаються у багатьох з них. Це не означає, що дані риси є абсолютно у всіх самостійних і рішучих молодих людей, однак, дещо їх все ж таки може об’єднувати…

ЯК РОЗПІЗНАТИ ПОРОЖНЮ, ХОЧ І КРАСИВУ, РЕКЛАМУ ЗВО ТА НЕ ЗРОБИТИ ПОМИЛКУ У ВИБОРІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ТА ЗВО: ЗАЗИРНИ У ВЛАСНУ ПСИХОЛОГІЮ СПРИЙНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ І ПРИЙНЯТТЯ ВЛАСНОГО РІШЕННЯ

Почнемо із простого питання для себе:

«Що ж таке пустий піар та красива, але порожня агітація?»

І саме тут відповідь буде ще більш простою, ніж питання: пустий піар та красива, але порожня агітація – це інформація, що виходить із ЗВО (на сайті ЗВО, у соцмережах, у засобах масової інформації, у рекламних засобах і роздаткових матеріалах та ін.) та від представників ЗВО безпоосередньо (профорієнтаторів), яка несе в собі повідомлення про все, що завгодно, але тільки не про те, як студент за допомогою ЗВО входить у професійне життя; що саме зроблено для адаптації студента до професії; як і чому навчається; як із студентських лав професіоналізується та отримує реальний шанс у працевлаштуванні; що гарантовано отримає випускник ЗВО для того, щоб бути впевненим у подальшому професійному житті.  Тобто, це інформація про все, крім головного. Коротко – це інформація «навколо справи», а не про справу.

Ви здивовані, що все так просто? І саме зараз переважна більшість читачів для себе сказали: «Ну що ж тут нового? Я сам (сама) розумію де порожня інформація, а де ні…».

І якщо ваша відповідь приблизно така, як ми описали, а ви при цьому ще детально не занурилися у дослідження особливостей функціонування вищої освіти сьогодні та не ознайомилися із основними змінами у цій системі в країні, то знайте, - ви саме та людина, яка дуже легко вводить себе в оману. При цьому «пустий піар та красива, але порожня агітація» - це зовсім не інформація з брехнею!

Але це та інформація, яка може спонукати вас до брехні самому собі та до створення у власній уяві ілюзорних очікувань.

І саме у такій впевненості криється руйнівна позиція. І якщо ця впевненість є, - не хвилюйтесь, але зараз ви, скоріш за все, перебуваєте у психологічному стані, який можна характеризувати словами одного із літературних героїв: «Ах обмануть меня не сложно, я сам обманываться рад!». Хоча ви можете бути абсолютно впевненими, що ви все в своєму житті вирішуєте самостійно та майже нікому не вірите на слово. Парадокс? Ні. Ніяких парадоксів. Ви просто перебуваєте у пастці власного психоемоційного стану.

Але саме зараз йдеться про рису, яка в більшій або меншій мірі притаманна людям, які думають, що самі можуть оцінити будь-яку фахову інформацію, не маючи відповідних знань. А оцінка вищої освіти – потребує саме фахових знань. Йдеться про самовпевненість.

До речі, саме з цієї риси стартує чимала кількість молоді, яка і є абітурієнтами. Цей стан самовпевненості може згодом змінитися на справжню самостійність і впевненість у своїх силах. А оскільки ми подаєм інформацію саме для тих, хто самостійно обирає свою спеціальність і ЗВО, то інформація саме для вас. Чому?

 

Аргумент 2.

Чому саме ми заговорили за самовпевненість? Саме тому, що тільки дві категорії читачів може бути впевненими у тому, що чітко знають, що можуть розпізнати порожню, хоч і красиву, рекламу ЗВО:  перша категорія - це справжні фахівці вищої освіти та професіонали (науково-педагогічні та адміністративні працівники ЗВО; фахівці, що опікуються питаннями вищої освіти; і як крайній випадок - ті, хто детально досліджував процеси у ЗВО та знає всі тенденції та вимоги саме сьогоднішнього дня), а друга категорія – це саме ті самовпевнені люди. Перша категорія, як правило, не є абітурієнтами.

Самовпевненість саме у цьому питанні може бути породжена хибним уявленням абітурієнта про те, що освіта в ЗВО майже така сама, як у школі.  Крім того, стосовно своєї майбутньої освіти у ЗВО абітурієнт може скласти думку, «користуючись» досвідом мами, тата, бабусі… Іноді – досвідом брата, сестри або товариша, що навчається у ЗВО. А саме це може дати як свої плюси, так і мінуси. При тому, що досвід старшого покоління вже, нажаль, не є актуальним. Зараз вища освіта будується зовсім за іншими правилами. А досвід друзів, братів чи сестер – може бути суто індивідуальним, суб’єктивним та взагалі неадекватним (із упередженнями) і навіть негативним. То чи варто бачити життя чужими очима, якщо ви такий самостійний?

Є ще й інші фактори, що «підігрівають» самовпевненість. Але головне зараз не це. Головне знати як діяти у виборі спеціальності і вірно фільтрувати інформацію, яка надходить із реклами і агітацій. Наявність самовпевненості у людини майже завжди ставить її у невигідну позицію. Самовпевненість іноді доводить людину до категоричності і тим самим до слабкості. Здивовані? Категоричність, як правило, є гіпертрофованим станом людини. Так, категоричні люди (а їх іноді можна сплутати із наполегливими людьми, що повністю й обґрунтовано визначені в своїх позиціях) насправді демонструють свою слабкість у певному ступені. Саме занадто «непохитна» та категорична позиція частіше за все є свідоцтвом неспроможності людини гнучко і багатоваріативно оцінювати ситуацію. Як правило, за цим стоїть нестача знань та недостатня спроможність людини засвоювати інформацію, її переробляти та варіювати нею. Тут може бути ще купа й інших вад особистості. Але головне те, що своєю категоричністю людина огороджує себе від роботи, яка їй не під силу. Це стосовно категоричного вибору будь-чого, в тому числі і спеціальності.

Але перейдемо до обговорення тих особливостей психології людини, які негативно впливають на прийняття рішення. Що саме думає людина, коли дає таку відповідь, яку ми описали вище? Перше, це те, що порожня, хоч і красива реклама – це брехня в рекламі. Саме це і є самооманою самовпевненої людини. І це є саме тією пасткою її власної психології, яка і відводить від вірного шляху прийняття вірного рішення. Логічний ланцюг мислення такої людини:

Всі ЗВО мають бажання отримати як можна більше студентів. Це значить, що багато ЗВО будуть хитрувати і заманювати красивими розповідями. Хитрувати – значить брехати. 

Брехати я вмію і бачив як брешуть інші. Брехню я відчуваю і легко виявляю. Я не дам ввести себе в оману.

Помилка 1. Хитрувати – це не теж саме, що брехати!!!

Ми дійсно бачимо як іноді люди «викручуються» брехнею. Або брехнею досягають якоїсь своєї мети. До чого тут хитрість? Саме тут спостерігається відсутність хитрості, а зовсім  інші якості. Брехня – це брехня, а хитрість – це хитрість. Хитрість, до речі притаманна людям із гнучким інтелектом, наповненим знаннями. Крім того, чим цей інтелект вищій і чим більш щедро збагачений знаннями, тим взагалі менше орієнтований на брехню. Брехня – це «привілеї» слабких особистостей. Хитрощі виглядають так само, як у народних приказках, як то «і вовки ситі, і вівці цілі». Тобто досягти результату так, щоб і завдання було виконане, а мета – досягнута, і всі фігуранти подій залишилися неушкодженими і цілими. А про яку цілість і неушкодженість йде мова, якщо застосовується брехня? Брехня пошкоджує не тільки відносини між людьми, брехня пошкоджує і самих людей, і їх життя.

Помилка 2. Звернувши на шлях фільтрування інформації від брехні, абітурієнт сам себе уводить вбік від більш важливих досліджень. Ось саме цим і користується левова частка маніпуляторів. Маніпуляторів можна в якійсь мірі ототожнювати із хитрунами. Але тільки частково! Знов-таки, не варто плутати маніпулятора із брехуном. Поєднання цих двох станів можливе, але у маніпулятора більш складні задачі. Справжній маніпулятор не бреше. Він дає вам можливість помилитися самостійно і саме так, як йому треба. І в основі вашої помилки - брехня самому собі.

Чому зайшла мова за маніпуляції? Саме тому, що, як правило, пустий піар та красива, але порожня агітація застосовується саме з метою проманіпулювати вами.

І тут стережіться! Ви, ймовірніше за все, брехні взагалі не побачите. У маніпулятивній формі реклами спеціальності чи ЗВО ви побачите красиву картинку і багато чого навколо справи. Особливості формулювання фраз у рекламі спонукатимуть вас на те уявлення про об’єкт реклами, яке треба маніпулятору. Однак по суті справи ви нічого не побачите. Ви самі домалюєте в своїй уяві все те, що вам потрібно. При цьому будете впевнені, що це - саме те, що треба саме вам. І вас ніхто не вводить в оману. Ви зробите це самостійно.

Помилка 3.

Оскільки хід думок трохи самовпевнених чи цілком самовпевнених людей ми вам описали, то у цьому ланцюжку є ще одна прихована  помилка. Справа в тім, що не вся інформація, що розміщена на сайтах, у соцмережах та в інших джерелах інформації є саме тією рекламою, що робиться із метою «нав’язати думку абітурієнту про…», «заманити абітурієнта обіцянками» та щось інше, але подібне. Є сайти (а їх, нажаль, небагато, але вони є!), які наповнені справжньою діловою інформацією про навчання на спеціальностях. Сказати, що це не реклама – неможливо. Однак саме така ділова інформація і є справжнім орієнтиром для абітурієнта. Це сайти, які заповнені інформацією про кроки і дії у своїй професійній діяльності не з метою «похвалитися та похизуватися собою», а про те як організоване навчання за спеціальністю, про реальні практичні професійні здобутки студентів під час навчання, про реальні перспективи працевлаштування випускників і т.ін.

То як саме уникнути самоомани? Є прості, але надійні прийоми:

  1. Не фільтрувати інформацію з метою виявлення брехні, а фільтрувати інформацію з метою виявлення ознак і фактів реальної роботи ЗВО над розвитком студента у професії та забезпеченням його професійного майбутнього (роботи). Зверніть увагу! Ви маєте не перебувати у стані емоційного «вірю-невірю». Ви маєте визначати для себе, що саме робиться по факту для студента спеціальності самим ЗВО. Потім ці факти перевіряти. І як це зробити правильно без втрати зайвого часу і нервів, ми розкажемо у наступних повідомленнях.
  2. Навчитись відрізняти ділову інформацію про навчання за спеціальністю у ЗВО від пустого піару та красивої, але порожньої агітації. А це дійсно потребує зусиль від абітурієнта. Для цього йому потрібно опанувати:
  • сутність дуже важливих змін, що відбулися у системі вищої освіти за останніх 2 роки, які неодмінно має знати кожен абітурієнт (ми також допоможемо вам це зробити у своїх подальших повідомленнях);
  • навчитися інтуїтивно розрізняти ділову інформацію про освіту від «неділової» - порожньої та маніпулятивної. Але це приходить із набуттям досвіду. Для цього необхідно взяти шаблон (зразок) подачі ділової інформацій про спеціальність (ЗВО) та порівнювати із ним всі інші інформаційні джерела, які цікаві для вас. Шаблон не обов’язково має бути найбільш наповненим, або найкраще наповненим. Це ви потім для себе будете визначати найкращих. Але спочатку берете як базис для порівняння сайт ЗВО (або його сторінку) саме із діловою інформацією для абітурієнтів та студентів і порівнюєте його із наповненням інших сайтів (сторінок) ЗВО. Так ви почнете бачити і відрізняти по-справжньому цінну інформацію для абітурієнта від порожньої. Найвдалим зразком ділового наповнення для абітурієнтів є сайт університету телекомунікацій.

Так, ви можете взяти як зразок сторінку найбільш цікавої для вас кафедри і спеціальності університету телекомунікацій і порівнювати із ним інші аналогічні сторінки сайтів, що вас також зацікавлять. Саме у порівнянні ви і зможете більш чітко сформувати своє інтуїтивне бачення ділової інформації для абітурієнта, вміння виявляти порожній піар; та більш чітко усвідомите свої прагнення, бажання й можливості в освіті. А саме це і є одним із головних кроків на шляху самовизначення у житті та його розбудови у форматі успіху!

І на останок невеличкий тест - перевірка на те, як легко вас спонукати до самоомани:

Дайте собі чесну відповідь на наступне питання. Про що подумали ви, коли тільки прочитали заголовок цього інформаційного повідомлення в частині: «ЯК АБІТУРІЄНТУ НЕ ПОТРАПИТИ НА ГАЧОК  ПУСТОГО ПІАРУ ТА КРАСИВОЇ, АЛЕ ПОРОЖНЬОЇ АГІТАЦІЇ ЗВО…»

а) як абітурієнту не потрапити на гачок маніпуляцій ЗВО (при цьому маніпуляції не ототожнювали із фальшивою інформацією - брехнею)

б) як абітурієнту не потрапити на гачок брехні в рекламі (піарі) та агітації ЗВО

в) інше

Якщо ваша відповідь б) або в) – ви, пробачте, саме та людина, яка часто може вводити себе в оману і якою все ще можна маніпулювати

Якщо у вас відповіді дві: а) та ще будь-який із варіантів – ви на вірному шляху саморозвитку особистості

Якщо ж ваша відповідь тільки а) – ми вас вітаємо! Маніпуляції вами – дуже нелегка справа!

Щиро бажаємо вам успіхів та чекаємо на вас у групах «Вступ-2021» кафедри публічного управління та адміністрування у Вайбер та Телеграм! Приєднуйтесь!

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також

Абітурієнту

Освітня програма Інформаційна та кібернетична безпека кафедри систем та технологій кібербезпеки

Освітня програма інформаційна та кібернетична безпека кафедри систем та технологій кібербезпеки базується на розробці і впровадженні технологій із застосуванням передусім програмних та апаратно-програмних засобів.

Фахівці з ІКБ - це еліта інформаційної та кібернетичної безпеки, які отримують теоретичні знання та практичні навички з програмування, розробки та управління базами даних, формування моделей захисту інформації та політик безпеки, технічного і криптографічного захисту інформації, побудови захищених цифрових TCP/IP мереж та обслуговування сертифікатів відкритих ключів, тестування систем захисту на проникнення, адміністрування захищених інформаційних та комунікаційних систем, проведення їх моніторингу та аудиту тощо.

Освітня програма Інформаційна та кібернетична безпека кафедри систем та технологій кібербезпеки

Освітня програма інформаційна та кібернетична безпека кафедри систем та технологій кібербезпеки базується на розробці і впровадженні технологій із застосуванням передусім програмних та апаратно-програмних засобів.

Фахівці з ІКБ - це еліта інформаційної та кібернетичної безпеки, які отримують теоретичні знання та практичні навички з програмування, розробки та управління базами даних, формування моделей захисту інформації та політик безпеки, технічного і криптографічного захисту інформації, побудови захищених цифрових TCP/IP мереж та обслуговування сертифікатів відкритих ключів, тестування систем захисту на проникнення, адміністрування захищених інформаційних та комунікаційних систем, проведення їх моніторингу та аудиту тощо.

Переглядів: 6 828