Наскільки якість вищої освіти залежить від постійного професійного самовдосконалення викладачів? Яких підходів і методик вимагає від викладача сучасний світ і де їх шукати? Чому електронна освіта має стати обов’язковим елементом існування університетів і як її не боятися?
Сучасний світ потребує від викладачів постійного розвитку. «Вчіться, а потім зрозумієте, навіщо воно вам» - сьогодні вже не працює. Для того, щоб із студентом був контакт у викладача і студент хотів вчитись він повинен чітко розуміти навіщо йому ті чи інші теми або дисципліни. Саме тому викладачі кафедри ІПЗ намагаються давати цікаві завдання; будують зі студентами партнерські стосунки, запитуючи їх, що їх цікавить; запрошують на лекції представників бізнесу, щоб показати наочно, де є цінність теорії.
На кафедрі зараз навчається 538 студенти денної та заочної форми навчання.
Кафедра зростає як чисельно, так і якісно. За ці п’ять років існування кафедри ми постійно працювали і працюємо на зміну якісного складу кафедри. Так, в цьому навчальному році отримала диплом кандидата технічних наук Негоденко Олена Василівна, вчене звання доцента кафедри Інженерії програмного забезпечення отримала Жебка Вікторія Вікторівна. Вчене звання професора отримав Бондарчук Андрій Петрович. Сьогодні на кафедрі працюють 4 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, навчаються та викладають студентам найсучасніші знання 6 аспірантів.
З початку карантину викладачі кафедри перейшли на дистанційну форму навчання. Сама назва «дистанційне навчання» говорить сама за себе – це інноваційна форма організації навчального процесу на відстані. Для цього викладачі кафедри Інженерії програмного забезпечення спробували для навчання всі можливості сучасних засобів онлайн-комунікації: Google Сlassroom, Zoom, Discord, Cisco Webex, Microsoft Teams , YouTube.
Ще до карантину Державний університет телекомунікацій використовував платформу Moodle, кафедра ІПЗ в минулі навчальні роки відмовлялась від лекцій в звичному форматі, більшість пар для студентів проводились в форматі лекційно-практичному, при цьому всі студенти мали доступ до системи Moodle, де розміщені матеріали до кожної лекції, презентації, відеолекції. Практичні і лабораторні роботи студенти також завантажують на платформу, що покращує якість перевірки — є чіткий дедлайн і можна легко перевірити роботу на наявність плагіату.
Ми постійно на зв’язку з нашими студентами та їх батьками, ми знаємо думку студентів, викладачів, батьків, щодо процесу дистанційного навчання, це дозволяє підвищити зручність дистанційного навчання, а також своєчасно забезпечити технічний супровід усіх учасників.
Студенти і викладачі можуть вільно спілкуватися на форумах. І буває цікаво, коли один студент ставить запитання, а інші починають відповідати і пояснювати раніше за викладача. Сьогодні, всі без виключення студенти зазначають що найбільше, чого не вистачає – це живого спілкування. Саме відео зв'язок з викладачем і групою цінують найбільше.
З мінусів можна назвати лише те, що під час пари відповідь ми отримували одразу, якщо порівнювати з часом після онлайн заняття, але питання незначні та це не помітно.»
Із мінусів можна виділити проблеми із інтернет з'єднанням або звуком які іноді виникають (залежить від провайдеру та серверів додатків), а також той факт, що студент не може навчатися, якщо не має інтернет з'єднання або більш-менш пристойного мікрофону.»
З мінусів це те, що під час самонавчання і вивчення нової теми ти багато чого можеш не зрозуміти, що написано в книзі, там написано якісь, так би мовити, розумні слова, які потрібно для тебе розжувати що може зробити викладач. Так, ти можеш написати і запитати, але у викладача теж є особисте життя і він не може відразу відповісти, а до моменту як він відповість ти забув що ти пам'ятав ».
У ІТ-галузі в принципі неможливо залишатися на місці. За 5 років існування кафедри ми змінювали наповнення дисциплін щорічно, так відбувається, що дисципліни стають неактуальними або виникають нові.
Взаємодія викладачів і студентів — найважливіше, що відбувається в університеті. А зміна культури викладання — це кредо кафедри ІПЗ! Ми поважаємо думку кожного студента! Більшість наших викладачів має постійний досвід реальної роботи над реальними завданнями в індустрії. Наші студенти високо цінуються на ринку саме тому, що більшість викладачів або мали багаторічну практику роботи у реальних фірмах зі світовими іменами, або і зараз поєднують викладання з роботою.
Якщо Вам подобається постійно навчатись, якщо Ви хочете бути почутим, Ви мрієте втілити свій проект в життя, то Вам до нас! Кафедра ІПЗ запрошує на навчання!