Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Корисна інформація

Загальна інформація
Нормативні документи
Контактна інформація
Вакансії
Наші випускники

Корисна інформація

Ярмарка вакансій

Що таке ярмарки вакансій?

Ярмарки вакансій – це спеціалізовані заходи де роботодавці та студенти/випускники мають можливість зустрітися один з одним. Роботодавці презентують свої компанії, наявні вакансії, програми стажувань або молодіжні програми набору, формують у відвідувачів бренд роботодавця. Студенти/випускники мають змогу вручити своє резюме, дізнатися про вимоги до кандидатів, записатися на співбесіду. Метою заходу є особисте знайомство найкращих студентів і випускників з роботодавцями України та вакансіями, що вони пропонують. Компанії українського ринку матимуть можливість знайти талановиті кадри для співпраці, провести моніторинг очікувань, побажань та проблем працевлаштування серед студентів та донести свої побажання майбутнім співробітникам. В свою чергу, студенти та випускники зможуть більше дізнатись про найпростіші шляхи пошуку роботи, вимоги роботодавців, правила поведінки на співбесідах та знайти роботу своєї мрії.

Цей захід дуже схожий на звичайний ярмарок, де продавцями виступають роботодавці, що пропонують студентам конкретні вакансії або просто просувають свої організації в середовищі студентів, а покупцями - студенти, що шукають роботу, місця для практики або просто збирають інформацію про організації, в яких вони хотіли б працювати в майбутньому. Переходячи від стенда однієї компанії до стенда іншої, студенти можуть ознайомлюватись з матеріалами роботодавців, пропонувати свою кандидатуру, розповідаючи про себе і залишаючи своє резюме. Роботодавці можуть роздавати брошури про свою організацію, інформувати студентів про переваги роботи в ній, ставити запитання студентам і збирати резюме, призначаючи співбесіди.

Справляє гарне враження інформованість кандидатів про діяльність компанії. Список організацій, що будуть представлені ви можете одержати в організаторів акції. Більшість компаній мають web-сайти, де міститься інформація про продукти і послуги компанії. Ви також можете використовувати й інші ресурси: статті в журналах, рейтинги, що знайдете в бібліотеці або в Інтернеті.

Отже, ярмарок вакансій може виявитися корисним для тих, хто бажає:

  • познайомитися з компаніями, що беруть на роботу молодих фахівців;
  • обрати місце для літнього стажування, переддипломної практики, майбутньої роботи;
  • більше довідатися про характер роботи, що пропонується, про особливості корпоративної культури і кадрової політики компаній;
  • одержати з перших рук об'єктивну інформацію про ринок праці, потребу у випускниках тих або інших спеціальностей;
  • залишити своє резюме відразу в багатьох компаніях, і пройти співбесіду з менеджерами з персоналу.
     

Резюме

Резюме відіграє важливу роль при працевлаштуванні. Це зумовлено тим, що в сучасних умовах резюме стало обов’язковим  атрибутом процесу працевлаштування претендента на певне робоче місце. Такий підхід набуває все більшого розповсюдження, тому, що характерною рисою функціонування ринку праці є гостра конкуренція між претендентами на кожне вакантне місце. У конкурентній боротьбі перемагають не тільки більш кваліфіковані та добросовісні працівники, а й ті, які зуміли добре представити свої переваги як майбутнього члена певної фірми (організації, установи) на етапі відбору претендентів на робоче місце.

При підборі працівників певну мету переслідують і роботодавці. Вони мають знайти такого працівника, який би найбільш повно відповідав вимогам конкретного вакантного місця. Крім того, кожна фірма чи організація може ефективно працювати не тільки при наявності високопрофесійного персоналу, а й тоді, коли увесь персонал працює з повною віддачею. Тому керівництву фірми, установи або організації треба мати найбільш повне уявлення про професійні та особисті якості претендентів на вакантні місця. Інформація такого характеру має міститися в резюме, яке стає невід’ємною складовою частиною пошуку безробітним підходящої роботи та можливого подальшого працевлаштування і переслідує мету представити кандидата на певне вакантне місце в найбільш позитивному плані, продемонструвати його переваги перед іншими шукачами роботи.

Резюме являє собою документ, в якому претендент на вакантне місце подає роботодавцю стислу позитивну інформацію про себе. Воно служить підставою для запрошення на співбесіду з роботодавцем. Слід підкреслити, що резюме самий перший, а тому дуже важливий документ, який забезпечує заочне знайомство роботодавця з претендентом на вакантне місце. По ньому формується перше і, як відомо, найбільш важливе враження про людину. Тому його зміст повинен зосереджуватись на позитивних рисах претендента. Це рекламний документ, який дає можливість людині, розробляючи своє особисте резюме, відзначити в ньому, перш за все, свої досягнення. Разом з тим, це не автобіографія, яка може бути дуже детально і об’ємно описана, а продуманий і ретельно складений документ, який має справити миттєве позитивне враження на потенційного роботодавця.

Треба усвідомити, що резюме не статичний, а динамічний документ, який потребує постійного оновлення. Якщо ігнорувати таку властивість цього документа, то він перестане висвітлювати позитивні якості людини. Дуже важко створити резюме, яке можна було б використовувати у всіх випадках, пов’язаних з працевлаштуванням людини. Найбільш ефективним буде такий підхід, коли претенденти на вакантні місця будуть складати новий спеціальний варіант резюме для кожного окремого випадку пошуку роботи.

Резюме рекомендується не відсилати без супроводжувального листа, в якому треба пояснити, чому саме Ви підходите для даного конкретного вакантного місця.

Резюме має бути коротким (до двох сторінок). Разом з тим роботодавець повинен мати досить повне уявлення про професійний багаж претендента на вакантне місце. Резюме – це документ, який висвітлює головні досягнення у трудовій діяльності, вміння та попередній досвід роботи.

Тим, хто складає резюме, важливо продумати і визначити ту інформацію, яку потрібно включити в цей документ.

Структура та основні вимоги до складання резюме.

  • Прізвище, ім’я, по батькові.
  • Основні особисті дані:
    –адреса (повністю, включаючи індекс);
    –телефон (домашній, контактний, робочий з кодом міста; робочий телефон вказується тільки в тому випадку, якщо у вас є можливість досить вільно спілкуватися на робочому місці);
    –дата і місце народження;
    –сімейний стан;
    –адреса електронної пошти (якщо у вас ще немає особистої поштової скриньки, перед розсиланням резюме обов'язково створіть її).
  • Мета пошуку роботи (не обов'язково, але бажано).

Коротка інформація щодо того, яку посаду ви хочете отримати та чому ви претендуєте на неї (не більше 6 рядків, а краще 2-3). Якщо резюме відправляється на конкретну вакансію, то замість мети пишеться назва або код цієї вакансії. Якщо у вас кілька різних цілей, можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити декілька сфокусованих на різних аспектах резюме, ніж одне загальне.

  • Кваліфікація.

Коротко вказується найбільш важлива для потенційного роботодавця інформація про ваші професійні навички, сильні сторони й досягнення. При описі ваших досягнень використовуйте дієслова дії, такі як розвивав, заощадив, збільшив або скоротив.

  • Досвід роботи.

Дається у зворотному хронологічному порядку з зазначенням дат, місць роботи, посад, основних досягнень.

  • Освіта.

Чим більше пройшло часу після закінчення навчального закладу, тим менше місця цей пункт повинен займати в резюме. Для випускників і студентів рекомендується приділити цій рубриці більше уваги, так як досвід роботи якщо і є, то він незначний.

Можна повідомити про нагороди, підкреслити ті вивчені дисципліни, які відповідають вашій меті. Також варто згадати про додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування тощо.

  • Додаткова інформація.

Слід включати відомості про рівень володіння іноземними мовами, про навички роботи на персональному комп’ютері (бажано із зазначенням програмних засобів, що застосовуються). При необхідності повідомляють про наявність прав водія. Хобі варто згадувати тільки в тому випадку, якщо воно тісно пов'язане з бажаною роботою.

В цю рубрику можна включити все, що підвищує Вашу цінність в очах роботодавця.

При необхідності резюме може включати: стислий опис кваліфікацій; відомості про громадську діяльність; повідомлення про військову службу; вказівку про готовність до відряджень на роботи з ненормованим робочим днем.

  • Дата складання резюме.

Це надає цьому документу чіткість і конкретність. Бажано подавати резюме з поточною датою.

Текст і зовнішнє оформлення резюме повинні зробити його читання максимально зручним. Не слід використовувати незрозумілі скорочення і довгі фрази. Друкувати цей документ слід на білому папері, формату А4 красивим і по можливості великим шрифтом. Треба виділити необхідні заголовки та гарно розмістити текст.

При складанні резюме варто пам'ятати про такі принципи.

  • Структурованість. Вся інформація в резюме має викладатися в певній послідовності й відповідати обраній формі.
  • Вибірковість. Обмірковуючи своє резюме, насамперед визначте його мету, тобто вирішіть, яку роботу ви хочете одержати. Проаналізуйте свій професійний досвід і виберіть із нього тільки те, що в точності відповідає встановленій меті. Вибірковий підхід вбереже ваше резюме від зайвої, непотрібної інформації.
  • Об'єктивність. Описуючи свій досвід і навички, будьте реалістичні й об'єктивні. Ви повинні бути готові обґрунтувати все, що вказали в резюме.
  • Стислість. Обсяг резюме не повинен перевищувати двох сторінок, тому інформацію необхідно викладати коротко, наголошуючи на найбільш важливих для роботодавця моментах.
  • Конкретність. Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

Пам’ятайте, що резюме – це тільки перший крок процедури відбору.
 

Працевлаштування

Загальні поради щодо працевлаштування.

  • Чітко усвідомлюйте та демонструйте свої конкурентні переваги при працевлаштуванні.
  • Шукайте роботу інтенсивно: 2/3 тих, хто шукає, витрачає на це не більше 5 годин на тиждень, тому витрачайте значно більше часу щоденно.
  • Виявляйте м’яку наполегливість, нагадуючи про себе через деякий час і цікавлячись, чи не змінилася на краще ситуація з прийомом на роботу.
  • Для зустрічі з роботодавцем просіть 20 хвилин і не затримуйте його ні на хвилину більше.
  • Під час бесіди з роботодавцем не виголошуйте монологів понад  2 хвилин; ідеальний розклад: половину часу говоріть, іншу – слухайте.
  • Якщо Ви для себе визначили, яку роботу шукаєте, поясніть це всім довкола. Чим більше людей буде проінформовано і спробують Вам допомогти, тим краще.
  • Зверніть увагу на свій зовнішній вигляд і манери. Вони відіграють основну роль.
  • При проходженні співбесіди поводьте себе ввічливо, будьте спостережливі, показуйте співбесіднику, що слухаєте його з цікавістю. Задавайте співбесіднику запитання, всіляко виказуйте своє зацікавлення розмовою. Не відповідайте коротко. Намагайтеся давати розгорнуті відповіді, що дозволяють оцінюючому Вас працівнику отримати інформацію, яка його цікавить.

Основні причини, через які не отримують роботу.

  • Манери всезнайки.
  • Невміння пояснювати: слабкий голос, погана дикція.
  • Відсутність плану кар'єри, чітких цілей і завдань.
  • Неможливість участі в справах, крім обумовленого графіка.
  • Надмірна концентрація на грошах: зацікавленість тільки в більш високій оплаті.
  • Низька успішність під час навчання.
  • Презирливі відгуки про попередніх роботодавців.
  • Несамостійність.
  • Відсутність інтересу до компанії або галузі.
  • Запізнення на співбесіду без поважної причини.
  • Невихованість.
  • Відсутність питань про роботу до потенційного роботодавця.
  • Невизначеність відповідей на запитання.

Поширені види шахрайських схем при працевлаштуванні.

  • Ненав’язливе вимагання грошей під час прийому на роботу (наприклад, продаж майбутньому співробітнику необхідних для роботи довідників, книг і дисків з навчальними матеріалами).
  • Використання претендентів як безкоштовну робочу силу (наприклад, інженеру – розробити якусь технічну новинку, а копірайтеру – написати кілька рекламних матеріалів).
  • Кандидата можуть взяти на роботу з низьким рівнем оплати на час випробувального строку і звільнити після його закінчення, якщо умови випробувального терміну не окреслені у трудовому договорі (договорі про найм).

Аби уникнути таких випадків, бажано заздалегідь детально обговорювати з роботодавцем всі умови прийняття на роботу. Бажано скрупульозно вивчити діяльність компанії, її історію. І пам’ятати, те, як претендент займається пошуком роботи, для більшості роботодавців є показником того, як він працюватимете.

Переглядів: 31 184