На вимогу Ректора, проведені інноваційні зміни у змісті навчання на кафедрі Інформаційних систем та технологій, а саме, втілені 12 кроків, що дають змогу підготовити та випустити високопідготовленого фахівця.
Теоретична підготовка студентів за спеціальністю Інформаційні системи та технології здійснюється на основі сучасних технологій (одними з яких на сьогоднішній день є Інтернет речей та робототехніка) та компетенцій компаній партнерів кафедри, а саме:
Практична підготовка студентів започатковується в процесі теоретичного навчання та на лабораторних та практичних заняттях, коли вирішуються завдання певного виробничого змісту. Практичні заняття сприяють розвитку комунікативних, міжособистісних, творчих та аналітичних навичок студентів. Вони навчають ефективно спілкуватися, працювати в команді, розв'язувати проблеми та приймати обґрунтовані рішення.
Практична підготовка на кафедрі для спеціальності Інформаційні системи та технології здійснюється за допомогою сучасного обладнання, яким є:
Практична відображає закономірності, зміст, методи і форми організації процесу формування умінь і навичок, який спрямований на формування здатності студентів до кваліфікаційної виробничої праці за спеціальністю Інформаційні системи та технології.
Набори Arduino |
Роботи-конструктори |
|
3D-принтер |
Набір "Розумний будинок" |
Віртуальна АТС |
Також, для підготовки наших студентів до виконання конкретних завдань передбачених майбутньою практичною діяльністю у сфері інформаційних систем та технологій встановлено програмне забезпечення: MATLAB/Simulink, MathCad, NS-2, MS Project, Rational Rose, SiteSputnik, ATLAS.ti, Copernic Agent, BPWin, PowerDesigner, SilverRun та ін.
Для подальшого працевлаштування студентів кафедра Інформаційних систем та технологій заключила договори з компаніями:
Згідно освітньо-професійної програми «Інформаційні системи та технології», випускник спеціальності 126 - Інформаційні системи та технології повинен володіти наступними компетенцій:
Загальні компетентності |
Фахові компетентності |
Здобувач вищої освіти закінчивши повний курс навчання зі спеціальності 126 “Інформаційні системи та технології”, та успішно атестований, відповідно до Державного класифікатора професій, здатний займати посади в провідних IT-компаніях, згідно Національного класифікатора України (ДК 003:2010):
|
|
На кафедрі ІПЗАС під керівництвом викладачів, які отримали право бути інструкторами, що підтверджено наявністю сертифікатів, студенти отримують сертифікати Cisco Networking Academy за напрямками:
Отримання наведених сертифікатів надає можливість студентам бути в пріоритеті при влаштуванні в IT-компанії!
Підготовка по спеціальності починається не з третього, а з першого курсу. Вже на першому курсі викладаються дисципліни фахового спрямування, а саме: «Застосування інформаційно-телекомунікаційних засобів», «Основи інформаційних технологій», «Системи розподілу інформації», «Прикладні алгоритми та структура даних», «Теорія інформаційних процесів та систем», що дає змогу вже на початку навчання отримати знання за фахом.
Для всіх 1 курсів всіх спеціальностей в межах дисципліни «Застосування інформаційно-телекомунікаційних засобів» викладачами кафедри Інформаційних систем та технологій викладаються теми: «Пошукові системи та користування ними» та «Інтернет речей Cisco».
Метою теми «Пошукові системи та користування ними» є навчання нашого студента ефективно виконувати пошук інформації у пошуковій системі Google, а також за допомогою пошукових сервісів глибинного Web, визначати критерії оцінки якості пошуку, ефективно працювати з обліковим записом Google, надавати та обмежувати доступ до ресурсів.
Основні завдання, які ставляться перед студентами:
Метою теми «Інтернет речей Cisco» є ознайомлення нашого студента з ІоТ технологіями, "розумними" речами та "розумним" будинком, принципами їх роботи, а також набуття вмінь та навичок із проектування та побудови найпростіших "розумних" речей.
На 1 та 2 курсах – «Ділові комунікації» та, відповідно, «Групова динаміка і комунікації», які формують у студента уміння ефективно працювати у групі та команді, створювати власний імідж, керувати саморозвитком, самовдосконалюватися, успішно долати стрес, запобігати створенню конфліктних ситуацій та отримати додаткові конкурентні переваги на ринку праці, знати перспективи розвитку інформаційних технологій, що дозволить нашому студенту йти в ногу з життям та відповідати сучасним запитам розвитку суспільства.
Для сучасного фахівця вкрай необхідним є знання особливостей підприємницької діяльності в реальному бізнес-середовищі. Тому на 4 курсі для студентів усіх спеціальностей введено дисципліну «Засади відкриття власного бізнесу». Дисципліна охоплює три практико-орієнтовані блоки:
При цьому студенти опановують сучасні рекламні та PR-технології. Наприкінці вивчення курсу студенти мають на руках складений власноруч бізнес-план для реалізації власної бізнес-ідеї.
На 4-му курсі викладаються «Хмарні технології», «Штучний інтелект», по закінченню яких, студент вмітиме та знатиме:
В обов`язковому порядку передбачено поглиблене вивчення англійської мови на протязі усіх років навчання: на 1-2 курсі – 3 пари занять на тиждень, на 3-4-5 курсах – по всім дисциплінам 20 % занять проводяться англійською мовою. Робототехніка, Моделювання інформаційних систем, Технологія VoIP – дані дисципліни викладаються частково англійською мовою викладачами кафедри. Англійська мова являється офіційною мовою міжнародного бізнесу та торгівлі, Інтернету і техніки, сфери Інформаційних технологій, являючись при цьому основною робочою мовою і одночасно мовою повсякденного спілкування. Вакансії фахівців сфери IT, які вимагають досконалого знання англійської мови, знаходяться у топ-списках найбільш затребуваних на ринку праці з одним з найбільших рівнів заробітної плати. В ході проведення занять використовується сучасний комунікативний підхід для вивчення англійської мови, що забезпечує досягнення необхідного рівня іншомовної компетенції, створені умови як для вивчення англійської мови технічного спрямування, так і досягнення володіння іноземною мовою на рівні В2. Можливість вільного володіння технічною англійською мовою та засвоєння її на рівні міжнародного стандарту B2 надає додаткові переваги для працевлаштування наших студентів не тільки у вітчизняних, але і в міжнародних кампаніях.
По темам кожної з дисциплін кафедри проводяться як лекційні заняття (теоретична підготовка), так і практичні та лабораторні роботи (практична складова навчання). Обсяг практичних занять по кожній з дисциплін кафедри складає не менше, ніж 50%. Практична підготовка наших студентів здійснюється на базі сучасного програмного та апаратного забезпечення. Адже саме теоретичні знання у поєднанні з практичними формують фахівців з вищою освітою відповідно до освітнього ступеня та сприяють поліпшенню якості підготовки фахівців для потреб галузі.
Для проведення практичних та лабораторних занять лабораторія кафедри облаштована сучасними комп`ютерами із встановленим ліцензійним програмним забезпеченням: MATLAB/Simulink, MathCad, NS-2, MS Project, Rational Rose, SiteSputnik, ATLAS.ti, Copernic Agent, BPWin, PowerDesigner, SilverRun.
Для проведення практичних занять з дисципліни «Технології Інтернет речей» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти використовувати отримані знання для вирішення практичних питань щодо планування та експлуатації інформаційних систем класу ІоТ) та дисципліни «Моделювання систем ІоТ» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти працювати з мікроконтролерами та основними налагоджувальними платами; розбиратися в існуючих IoT-технологіях і застосовувати їх до конкретних сценаріїв; проектувати цілісні IoT-системи) використовуються набори Arduino, а також ПК із встановленим ПЗ Arduino. Даний набір призначений для розробки різноманітних електронних пристроїв. Arduino може отримувати дані про навколишній світ завдяки датчикам і реагувати, керуючи світлом, моторчиками і іншими приладами. Мікроконтролер на платі програмується за допомогою мови програмування Arduino і середовища розробки Arduino. Вивчивши особливості моделювання та реалізації систем Інтернет речей, основні технічні характеристики пристроїв, які застосовують для побудови систем IoT, студенти набувають вмінь працювати з мікроконтролерами та основними налагоджувальними платами; розбиратися в існуючих IoT-технологіях і застосовувати їх до конкретних сценаріїв; проектувати цілісні IoT-системи (включаючи кінцеві пристрої, мережеве з'єднання, обмін даними). Адже в майбутньому «речі» стануть активними учасниками бізнесу, інформаційних і соціальних процесів, де вони зможуть взаємодіяти і спілкуватися між собою, обмінюючись інформацією про навколишнє середовище, реагуючи і впливаючи на процеси, що відбуваються в навколишньому світі, без втручання людини.
Для проведення практичних та лабораторних занять з дисциплін «Системи розподілу інформації» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти використовувати апаратні і програмні засоби систем розподілу інформації для організації передавання інформації; конфігурувати робочі станції користувачів; здійснювати організацію інтерфейсів користувачів; вживати необхідних заходів по усуненню збоїв та несправностей в обладнанні систем розподілу інформації; здійснювати контроль працездатності програмного комплексу, контролювати функціональну відповідність програм вимогам клієнтів), «Технологія VoIP» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти використовувати апаратні і програмні засоби систем ІР-телефонії для організації передавання голосової інформації; налаштовувати вузлові пристрої з ІР-адресою; конфігурувати VoIP-мережі, здійснювати підключення до локальної мережі), «Інформаційні мережі» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти застосовувати та аналізувати функціонування інформаційних мереж та телекомунікаційних систем; розробляти основні компоненти інформаційних мереж; застосовувати інструментальні засоби проектування інформаційних мереж; розробляти концептуальні моделі інформаційних мереж та телекомунікаційних систем) використовується наступне обладнання та сучасне програмне забезпечення: Alcatel-lucent OmniPCX Office, ЕМХ-універсальна система абонентського ущільнення, мультисервісні пристрої ERM-MUX-PLUS, гнучкі мультиплексори ETU02-MUX-PLUS, ПЗ Asterisk, Cisco Packet Tracer.
Для проведення практичних та лабораторних занять з дисципліни «Основи інформаційних технологій» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти визначати і використовувати можливості комп'ютерної техніки, застосовувати навички роботи в операційних системах і стандартних додатках, вирішувати питання комп'ютерної безпеки, коректно працювати з інформацією), «Архітектура інформаційних систем» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти проводити аналіз предметної області, виявляти інформаційні потреби та розробляти вимоги до ІС; моделювати організацію архітектур та можливості їх комбінування; оцінювати надійність ІС та архітектури побудови) використовуються ПК із встановленим ліцензійним ПЗ Microsoft Office та Notepad++.
Для проведення практичних та лабораторних занять з дисципліни «Програмування С++» (в результаті вивчення якої студенти повинні практично вміти створювати програмні додатки, вирішувати алгоритмічні задачі графічним методом та використовуючи алгоритмічну мову програмування С++) використовуються ПК із встановленим ліцензійним ПЗ Microsoft Visual та AFCE, що забезпечує якісне проведення практичної складової робіт на кафедрі і свідчить про створення сучасної навчально-лабораторної бази кафедри.
Партнери кафедри, компанії Vodafone, Binotel, GMS, Pipl та інші відомі IT-компанії зацікавлені в працевлаштуванні студентів Державного університету телекомунікацій, які мають достатній рівень підготовки за фахом. Так, минулого року, в компанії Binotel проходили практику студенти 2 курсу спеціальності Інформаційні системи та технології, деякі студенти отримали посади. Влітку, компанія GMS проводила оплачуване стажування для наших студентів. Компанії Ericsson, IPNET, Lifecell, VEON та інші доволі часто пропонують вакантні посади.
Навчальні дисципліни, закріплені за кафедрою, відносяться до циклу дисциплін загальної та професійної підготовки за спеціальністю «Інформаційні системи та технології». При підготовці бакалавра розподіл годин навчального плану здійснюється з розрахунку - 25% на дисципліни загальної підготовки і 75% на дисципліни професійної підготовки за спеціальністю. Вивчення дисциплін загальної підготовки здійснюється з 1-го по 8-ий семестр з метою повноцінного забезпечення оволодіння студентами професійними знаннями протягом всього терміну підготовки бакалавра. В результаті підсиленої практичної складової наші студенти володіють добрими практичними навиками для виконання вимог роботодавців, що забезпечить підготовку конкурентоспроможних фахівців, які повною мірою відповідатимуть потребам сучасного ринку праці у сфері Інформаційних систем та технологій.
Вивчення дисциплін кафедри здійснюється за компетенціями компаній-партнерів. Рекомендації представників фірм-партнерів є важливими, бо саме вони є носіями практичних знань та провідниками сучасних і перспективних технологій, на основі яких працюють в компанії і яких в результаті навчання набувають наші студенти.