Студенти спеціальності 122 Комп’ютерні науки вже з першого курсу вивчають дисциплін, пов’язані із їх спеціальністю, та отримують перший досвід створення повністю завершених програмних додатків. Звісно, більш цікаво розробляти програми що мають ігровий характер. Одним із прикладів таких розробок є робота студента Максима Косигіна, група ШІД-11. Він в якості ініціативної самостійної роботи взявся за розробку власної версії відомої гри «Змійка». Звісно, таких розробок достатньо багато в мережі Інтернет, є відео-інструкції, але нема нічого більш цікавого в програмуванні, ніж створити свою версію гри! Власна розробка дозволяє реалізувати власні ідеї, алгоритми поведінки ігрових персонажів, і взагалі - це чудовий спосіб закріпити отриманні знання! І Максим справився із такою задачею на «відмінно»!
Далі наводимо текст щодо опису даної гри, в редакції її автора – Максима Косигіна, звісно, з його дозволу.
«Під час навчання з дисципліни “Прикладне програмування Java” я навчився працювати з фреймворком “Swing”, який дозволяє створювати прості графічні інтерфейси. Отриманих з дисципліни знань було достатньо для створення простих інтерактивних програм, тому я вирішив написати гру. Я написав класичну гру "Змійка" з невеликими доповненнями. Виглядає вона наступним чином:
Як і в оригінальній грі, необхідно з'їдати їжу, щоб стати довше. Якщо змійка зіштовхується зі своїм тілом, то гра закінчується. Чим довшою змійка стає, тим швидше вона рухається, тому з часом грати стає складнішою.
Спочатку змійка складається лише з голови (заповненого квадрату) білого кольору, Коли змійка з'їдає їжу, вона стає довше і її тіло змінює колір на той, що був у їжі. За кожну отриману їжу нараховується по 100 балів.
Коли відбувається зіткнення - гра закінчується і викликається анімація руйнування змійки. Тіло змійки поступово стає білим і зникає, після чого з'являється панель з надписом GameOver і кнопка Restart, натиснувши на котру гра починається заново. Анімацію руйнування можна завчасно припинити, натиснувши будь-яку клавішу на клавіатурі крім клавіш управління змійкою.
Від себе (автору новини) хочеться додати, що сучасний спеціаліст з комп’ютерних наук має володіти знаннями не тільки з програмування або інших спеціалізований дисциплін, але і вміти презентувати свою роботу – на наукових семінарах, конференціях, під час роботи в ІТ-компаніях, робити публікації на власних веб-сторінках в мережі Інтернет тощо. Ми на кафедрі Комп’ютерних наук заохочуємо таку діяльність і всіляко її підтримуємо. Тож дякуємо Максиму за його успішну роботу, її висвітлення та прагнення поділитись інформацією із читачами сайту. І бажаємо Максиму та всім студентам спеціальності 122 Комп’ютерні науки подальших успіхів у навчанні та професійній діяльності.
Колектив кафедри Комп’ютерних наук