Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Застосування технології BYOD в навчальному процесі кафедри комп’ютерних наук

11:54, 09-05-2023

Студенти спеціальності 122 Комп’ютерні науки за освітньою програмою Комп’ютерні науки вже з першого курсу вивчають дисциплін, пов’язані із їх спеціальністю, та отримують перший досвід створення повністю завершених програмних додатків для мобільних пристроїв.

Як правило, спроби педагога заборонити використання мобільних пристроїв під час заняття найчастіше супроводжуються супротивом студентів. Проте для студентів за освітньою програмою Комп’ютерні науки це служить додатковим стимулом, щоб зробити все, щоб не розлучатись з улюбленим гаджетом.

Серед прогресивних роботодавців дуже популярний рух, зване BYOD - «принеси свій пристрій з собою». Суть цього руху в тому, що роботодавці не тільки дозволяють своїм працівникам, а й заохочують їх використовувати на робочому місці власні мобільні пристрої. Використання технології Bring You Own Device (BYOD), популярної в бізнес середовищі дозволяє розв’язати конфліктну проблему і покращити комунікацію викладач–студент. Сенс BYOD в освіті полягає в тому, що викладачі і керівництво кафедри не забороняють, а дозволяють і всіляко мотивують студентів на те, щоб вони приносили в ВНЗ свої пристрої. Можна сказати, що BYOD є відгалуженням моделі «1 студент - 1 комп'ютер» з кількома, правда, істотними уточненнями.

Слід врахувати, що для успішного впровадження BYOD потрібне дотримання декількох важливих умов:

  • У навчальному закладі повинна існувати практика використання мережевих ресурсів в проектній навчальної діяльності. В ДУТ розгорнута мережа з доступом до Internet на швидкості 5 Гбіт/с, встановлені точки доступу Wi-Fi на кожному поверсі будівлі ВНЗ.
  • Забезпеченість мобільними пристроями студентів. Це стає проблемою сімї а не навчального закладу. У разі відсутності гаджета студент може використовувати ПК які розгорнути у всіх аудиторіях кафедри комп’ютерних наук і під’єднанні до телекомунікаційної мережі навчального закладу.

Смартфони, планшети, ноутбуки, нетбуки, та й будь-які інші мобільні пристрої можуть принести користь в навчанні, головне правильно їх використовувати. Завдяки моделі BYOD, навчання стає особистісно-орієнтованим, а програмне забезпечення і технології - доступними в будь-який час. Доступнішим стає і використання навчальної літератури завдяки застосуванню електронної бібліотеки кафедри по кожній дисциплін, що викладається.

Мобільні пристрої відмінно підходять і застосовуються для організації спільної роботи групи користувачів – навчальних бригад. Досить підібрати ресурс, який здатний надати можливість одночасного редагування будь-якого об'єкта кількома студентами. Організація такого виду діяльності, з використанням мережевих ресурсів, дозволяє працювати над одним спільним проектом разом, спілкуватися і бачити результати роботи кожного члена групи.

Крім того використання технології BYOD дозволяє:

  1. Розширити межі навчального процесу, студенти можуть отримати доступ до навчальних матеріалів з будь-якої зручного для них місця. При необхідності заняття можна провести дистанційно в ZOOM, що практикується в ВНЗ в сучасних умовах
  2. Організувати навчання людей з обмеженими можливостями.
  3. Легко і швидко поширювати навчальні матеріали серед користувачів завдяки бездротовим мережам
  4. Завдяки мультимедійному формату інформації, поліпшити засвоєння і запам'ятовування матеріалів заняття, а також підвищити інтерес до предмету.

Дані можливості свідчать про доцільність, використання сучасних мобільних пристроїв для комунікації в освіті.

Підсумовуючи, можна виділити наступні переваги технології BOYD:

  1. Зручність і гнучкість. Навчальний процес, в якому активно використовуються мобільні пристрої незалежний від місця і часу перебування викладача і студента.
  2. Модель BYOD дозволяє знизити витрати у ВНЗ.
  3. При використанні особистого пристрою, студент самостійно стежить за його станом, технічним обслуговуванням, програмним забезпеченням.
  4. Спрощує роботу з мережевими сервісами, які вимагають обов'язкової реєстрації користувача. Мобільний пристрій дозволяє зберегти дані для отримання доступу до потрібного ресурсу мережі. Тобто, пристрій орієнтований на конкретного користувача.
  5. Основні операції виконуються в режимі інтерактивної пізнавальної діяльності, що свідчить про високу інтерактивність навчання.
  6. Використання моделі BYOD дозволяє студенту самостійно вибрати інструмент для вирішення поставленого завдання. Кожен вирішує індивідуально яким пристроєм, програмою і сервісом користуватися.
  7. Модель BYOD дозволяє оперативно працювати з інформацією і представляти результати роботи.

На жаль і технологія BYOD не позбавлена недоліків:

  1. Функціональні можливості девайсів можуть серйозно різнитися.
  2. Використання технології BYOD породжує ризик того, що студент буде використовувати пристрій не для навчальних цілей. Рішення даної проблеми вимагає від педагога зусиль щодо забезпечення високого темпу заняття, зміни форм роботи, чіткого формулювання цілей, ретельного підбору ресурсів для заняття, що виконується на кафедрі комп’ютерних наук.
  3. Конфіденційність і безпека. Використання будь-яких гаджетів вимагає попереднього інструктажу з питань побудови етичних і безпечних взаємин з іншими користувачами.
  4. Існує ймовірність того, що студент забуде свій пристрій вдома або телефон буде розрядженим.

Сучасний спеціаліст з комп’ютерних наук має володіти знаннями не тільки з програмування або інших спеціалізований дисциплін, але і вміти презентувати свою роботу, зокрема  робити публікації на власних веб-сторінках в мережі Інтернет тощо. На кафедрі Комп’ютерних наук заохочується така діяльність і всіляко підтримується. Бажаємо всім студентам спеціальності 122 Комп’ютерні науки подальших успіхів у навчанні та професійній діяльності.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2025 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "122 Комп’ютерні науки" кафедри Комп’ютерних наук та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 1 199