Цього року, не зважаючи на карантині обмеження, студенти 4 курсу спеціальності «Соціологія» творчо та креативно підійшли до вибору тем кваліфікаційних бакалаврських робіт. Їм вдалося під час переддипломної практики провести авторські соціологічні дослідження, результати яких виявилися не просто цікавими, а й достатньо актуальними. Закріпивши теоретичні знання та напрацювавши професійні компетентності бакалаври-соціологи презентували результати кропіткої праці. Однією з найбільш вдалих наукових розвідок була робота студентки 4 курсу спеціальності «Соціологія» Насті Зварко, яка в продовж останніх трьох місяців працювала над темою «Проблема працевлаштування сучасної української молоді» та провела два соціологічних дослідження методами контент-аналізу та онлайн-опитування.
Отримані результати показали, що молоді люди не вміють себе позиціонувати на ринку праці, а 32,5% пошукачів роботи у своєму резюме не зазначають рівень цифрових компетенцій (знання базових програм). Під час спроб працевлаштування на етапі підготовки резюме 81,5% молодих людей не вказує жодної професійної компетенції, а 87,5% - не вважають за необхідне зазначити додаткові компетенції. Більшість молодих людей не можуть себе реалізувати в професії, яку вони отримали у навчальних закладах. Результати дослідження продемонстрували, що 54% молоді подають резюме на вакансії, які відповідають отриманій освіті, в той час як 39% шукають роботу не за своєю кваліфікацією.
Найбільш популярними сферами для професійного розвитку серед 75% опитаної молоді, з точки зору перспектив та успіху, були обрані: на першому місці IT сфера, на другому – б’юті сфера, на третьому – медіа простір. Найменш популярними галузями для працевлаштування молоді люди вважають: освіта (3%), сільське господарство (5%) та робочі професії (8%). Більше половини опитаних респондентів (57%) відмітили, що хотіли б працювати в Україні та не бачать перспектив у виїзді за кордон.
Отже, самостійні соціологічні дослідження, поведені студентами соціологами не тільки дають змогу закріпити на практиці набуті під час навчання теоретичні знання, а й вивчити ціле коло соціальних проблем притаманних сучасному українському суспільству.