О, сколько нам открытий чудных
Готовит просвещенья дух,
И опыт - сын ошибок трудных,
И гений - парадоксов друг.
(А.С. Пушкин)
У сучасному суспільстві, яке інтенсивно розвивається, розуміння важливості практичного досвіду приходить до молодих людей досить швидко. Життя не стоїть на місці, воно динамічно рухається шляхом прогресу, змушуючи нас пристосовуватись до нових реалій. У правдивості цієї закономірності довелося переконатися студентам 3 курсу спеціальності «Соціологія», які при підготовці курсових робіт на практиці досліджували нові для українського суспільства соціальні явища, які активно розвиваються.
Перше, самостійно проведене соціологічне дослідження не просто дозволило зібрати необхідний для навчального процесу матеріал, а на практиці перевірити дієвість отриманих в аудиторії теоретичних знань з предмету «Методи збору та аналізу соціологічної інформації». До слова сказати, деяким найбільш допитливим студентам дійсно вдалося виявити, вивчити і проаналізувати абсолютно нові для нашого суспільства соціальні явища. Так третьокурсниця Інна Чернявська вивчила таке абсолютно нове, не тільки для України, але і для всього людства, соціальне явище як «child free». Правда, впродовж усієї історії людства жінки народжували наступні покоління, а чоловіки виконували свої функції: хтось був мисливцем (або командувачем війська), хтось вождем, хтось ідеологом ... Чим більше розвивалося людство, тим більше жінки прагнули змінити своє становище в суспільстві. І ось, ХХ століття було ознаменоване народженням фемінізму, який подарував жінкам право існувати з чоловіками на засадах рівності, виконувати іншу роль в суспільстві, відмінну від дітонародження. У зв'язку з цим в житті деяких представниць прекрасної статі питання стало ребром: «А чи потрібно взагалі народжувати?» Ті, хто відповідає: «Ні!», Називають себе «child free». Це і ще багато цікавих соціальних фактів вдалося з'ясувати нашій допитливій студентці.
Найбільш цікаві результати досліджень найближчим часом будуть представлені на сторінках кафедри економіки підприємств та соціальних технологій.