Провчитися чотири роки і не отримати диплом? Такий сценарій не влаштує жодного зі студентів. Але саме так може закінчитися навчання у виші, якщо у кваліфікаційній роботі виявлять плагіат. Іншими словами, студента охарактеризують як недоброчесного та такого, що вдався до фальсифікацій.
Це зміни, передбачені новим Законом щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти. По суті, диплом про вищу освіту можуть відкликати. На перший погляд, такі перспективи не тішать, але як це обернути на свою користь і стати ще кращим? Кращим як особистість і кращим як професіонал, та отримати не лише диплом, а й гідне звання випускника вищого навчального закладу.
Нижче ми розповімо, як на кафедрі Публічного управління та адміністрування у ДУТ викладачі та студенти дотримуються академічної доброчесності. Так як завдяки визначеним нормам і правилам процес навчання стає цікавішим, а студенти ще більш вмотивованими.
Чи хотіли б ви, аби вас оперував лікар, який прогулював пари та списував контрольні роботи?
Ви навряд чи відчували б себе спокійним, перебуваючи на мосту, який створив будівельник, що пропускав заняття та погано засвоїв матеріал, чи не так?..
…Так починає свій лист до студентів професор політології зі штату Іллінойс Вільям Тейлор. У ньому він окреслює засади академічної доброчесності, які повинні бути зрозумілими для обох сторін – викладача та студента. Адже доброчесність важлива не лише за студентською партою, а й у пересічному житті. І це те, що потрібно виховувати у собі щодня як хорошу звичку.
Для цього у Державному університеті телекомунікацій розроблений власний "Кодекс академічної доброчесності", з яким можна ознайомитися за посиланням. Цих правил дотримується кожен викладач та студент нашого вишу.
Для фахівців кафедри Публічного управління та адміністрування дотримання академічної доброчесності важливе на всіх чотирьох етапах навчання.
На етапі підготовки до занять важливо актуалізувати інформацію, аби вона була адаптована до реалій сьогодення. Водночас від студентів на цьому етапі важливо бути допитливим та формулювати запитання для поглиблення своїх знань.
Під час проведення занять використовувати час з максимальною користю для досягнення цілей курсу, заохочувати студентів до дискусії та поважати різні точки зору, натомість студенти повинні сумлінно готуватися до занять та брати участь у виконанні завдань.
До перевірки письмових робіт викладачі ставляться з особливою уважністю, заохочують студентів до творчості, водночас студенти зобов’язані вказувати джерела, які використовують під час написання робіт.
Під час іспитів докладати зусиль, аби запитання не лише перевіряли рівень засвоєння курсу, а й здатність студентів аргументувати свої твердження.
Отже, не потрібно вважати нові вимоги МОН санкціями. Це додатковий стимул для того, аби здобути високий рівень кваліфікації, аби бути чесним передусім з самим собою та досягнути висот завдяки своїй наполегливості.