Сьогодення вимагає змін, а галузь освіти зокрема. Швидкий розвиток науково-технічного прогресу, впровадження наукоємних технологій у виробництво, загострення конкуренції на ринку праці вимагає від вищих навчальних закладів підготовки висококваліфікованих фахівців, які здатні опанувати технології та обладнання сучасного виробництва, спроможні приймати ефективні стратегічні рішення щодо розвитку підприємства й установи, бути здатними постійно підвищувати свій професійний рівень.
Такі фактори приводять освітян до необхідності пошуку нових форм навчання та трансформації і вдосконалення старих форм до вимог часу. Крім того, сучасний студент має доступ до великих об'ємів інформації, а це спонукає педагогів до пошуку нових форм надання теоретичного й практичного матеріалу з метою підвищення якості освітніх послуг. Безумовно, зміни, передусім, стосуються організаційних форм навчання.
Форма організації навчання – це зовнішнє вираження узгодженої діяльності викладача та студента, що здійснюється у встановленому порядку і певному режимі. Класифікація форм організації навчання здійснюється за різними ознаками: дидактичними цілями, кількістю студентів, місцем проведення навчання, тривалістю навчальних занять тощо.
Особливу увагу варто звернути на ефективність окремих форм. Дуже цікава так звана «піраміда навченості учнів», за результатами американських досліджень:
Остання форма є колективною. Навчальна робота має специфіку: це робота з людьми. Немає викладача без студентів, і кожен студент у когось вчиться. А це значить, що при всякому навчанні, особливо якщо якимсь чином студенти об'єднуються, завжди мають місце якісь елементи співробітництва, колективізму, підвищується інтерес до навчання, формується самостійність, ініціативність студентів - усуваються основні недоліки традиційних форм організації процесу навчання.
28-29 січня 2016 року партнер кафедри Прикладного програмування EPAM Systems - найбільший постачальник послуг в області розробки проектного (замовного) програмного забезпечення і рішень в Центральній і Східній Європі провів тренінг для викладачів по вдосконаленню методів навчання для досягнення якості в освіті. Тренінг складався з 4 модулів:
Модуль 1. Мета навчання. Методи навчання. Мета навчання: фундаментальні принципи, цикл навчання. Особлива увага, мислення, пам'ять. Види діяльності, діяльність по всій групі. Активність між групами учасників; Активність в одній групі; індивідуальна діяльність. Методи навчання: вправи, тематичні дослідження, ігри, тести. Зворотній зв'язок: правила.
Модуль 2. Структура навчання. Цілі і результати навчання. Ідентифікація цільової аудиторії. Підготовка Навчання. Ієрархічна структура Навчання. Вибір змісту. Навчання дизайн. Діагностика перед тренуванням. Підбірка матеріалів. Навчальний курс: початок і кінець. Тайм-менеджмент в процесі навчання. Діагностика після тренування, тести, тест на знання.
Модуль 3. Ораторське мистецтво публічного виступу. Голос і дихання; Тіло пози, ефективне використання жестів під час презентації; зоровий контакт під час виконання; репрезентативні системи; робота з метафорами. Робота з групою: як залучити й утримати увагу слухачів; зв'язатися зі студентами та зворотного зв'язку; Управління аудитрією. Групова динаміка; Робота з «важкими» учасниками.
Модуль 4. Самоорганізація. Особиста ефективність: Критерії ефективності; ключові компетенції; особисті якості: сильні та слабкі сторони ролей; процес самостійного коучингу; самомотивація. Управління станом: моніторинг і контроль над вашими емоціями і почуттями; методи контролю стану.
Від Державного університету телекомунікацій в тренінгу взяли участь: завідувач кафедри Онищенко В.В., доцент Яскевич В.О., старший викладач Гаманюк І.М., асистенти-аспіранти: Тихонов Е.С., Коник Р.С., Плюснін К.М., Берлов В.М.
Щиро дякуємо колективу EPAM Systems за приділену увагу та сподіваємось, що отримані навики покращать викладацьку роботу кафедри.