Контент-аналіз – стандартна методика дослідження в соціології, предметом аналізу якої є зміст текстових масивів та продуктів комунікативної кореспонденції. Він дозволяє досліджувати об’єкти, явища, процеси і властивості соціальної реальності, які представлені в цих текстах, не виходячи з кабінету. При цьому вивчати можна абсолютно будь-які джерела інформації, наприклад, новини в ЗМІ на певну тему, підручники, архівні документи, дослідницькі інтерв’ю, програми політичних партій, пости в соціальних мережах та багатого іншого.
Так студенти другого курсу спеціальності «Соціологія», освоюючи навчальну дисципліну «Соціологія Інтернету» разом з доцентом Горпинич Ольгою Валеріївною, вивчають метод контент-аналізу, на практиці відпрацьовуючи професійні компетентності.
За допомогою базових прийомів контент-аналізу з великої кількості соціальних мереж і великих масивів тексту студенти-соціологи витягають пов’язані і структуровані поняття, за якими роблять деякі первинні висновки. Наприклад, за кількістю згадок судять про поширеність інформації щодо конкретної події в країні. Порівнюють згадки в соціальних мережах кількох подій і визначають яка з них більш популярна і на яких соціальних платформах швидше поширюється інформація про неї. Так студент-соціолог може вивчати соціальну реальність не виходячи з дому, на основі методу паралельного якісного та кількісного аналізу інформації, а отже, отримувати безцінний практичний досвід закріплення на практиці теоретичних знань.