Планшети та електронні книги давно замінили нам друковані видання. У ХХІ столітті інформаційні технології витіснили книги з нашого повсякденного життя. Освоїти їх може будь-який користувач, це не так вже й складно: просто скачувати потрібний текст на свій гаджет і насолоджуватись їм в будь-який час і в будь-якому місці. Але книга, яка потрапляє в твої руки, це зовсім інше розуміння інформації. Про цей соціальний феномен задумалася студентка 4 курсу спеціальності «Соціологія» Марфа Бігдаш и провела соціологічне дослідження «Що читає сучасна молодь?», Таким чином, закріпивши на практиці вміння та навички, отримані під час освоєння теоретичного курсу.
Звичайно, відсоток тих молодих людей, які читають не великий - 25%, однак цікаво який вибір вони роблять. Що ж вибирає покоління Y при настільки багатому асортименті друкованих книжок? Як би дивно це не звучало, однак перші місця в рейтингу продажів займають казки - «Маленький принц» Антуана де-Сент Екзепюрі і «Аліса в країні чудес» Льюїса Керролла. Підтвердженням відвертості респондентів служить і той факт, що цитати з цих творів дуже популярні в соціальних мережах. «Напевно, коли людина дорослішає, ці книги починають набувати іншого змісту та значення, змінюється їх розуміння нами, приходить усвідомлення на скільки ми подорослішали, - щиро вважає студентка, - а все, що відбувається в книзі сприймається через призму вже дорослого життя». Результати дослідження також показали популярність Р. Бредбері «Вино з кульбаб», «451 градус за Фаренгейтом», Е. Кіз «Квіти для Елджернона», У. Еко «Ім'я рози», Дж. Оруел «1984» та А. Камю «Сторонній».
Так, провівши реальне дослідження актуальної соціальної проблеми, в рамках виробничої практики, студенти-соціологи змогли переконатися, що їх спеціальність не тільки вчить теоретизувати, а й може стати найцікавішим захопленням.