Багато країн світу дійшли висновку що настав час зменшити викиди від роботи двигунів внутрішнього згоряння – це більш дієвий шлях до чистого повітря великих міст, ніж боротьба з продуктами згоряння.
Так, наприклад, Швеція вирішила приєднатися до значної кількості країн, які планують повністю відмовитися від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ).
Продажі автомобілів з такими двигунами будуть повністю заборонені в країні до 2030 року. Це один з ключових пунктів програми нового шведського уряду, який розглядає боротьбу проти глобального потепління і виконання Паризької угоди по клімату в якості пріоритету.
Швецький уряд поставив собі за мету зробити Швецію першою в світі державою загального благоденства, яка не використовує викопні енергоносії.
Сусідня Норвегія має намір припинити продаж автомобілів з ДВЗ вже до 2025 року, і вже зараз майже кожен другий проданий в Норвегії автомобіль працює на електричній тязі.
Відмовитися від ДВЗ в автомобілях до 2030 року мають намір також Данія, Ізраїль, Ірландія, Ісландія, Нідерланди.
Приблизно такі ж терміни називають Індія і Китай. До 2040 року заборонити продаж автомобілів з ДВЗ хочуть у Франції, Великобританії та Німеччині.
За останні кілька років, все більше українців обирають електромобілі.
За даними Міністерства інфраструктури на електрокари щодня пересідають 20 українців, а станом на кінець 2018 року в Україні налічувалося вже 11 тисяч автівок на електротязі.
Електромобілі сьогодні є головним трендом серед авто в усьому світі. Провідні компанії-виробники автомобілів все більше переорієнтовують виробництво на створення електрокарів, замість автівок з бензиновими двигунами.
Електрокари замість бензину використовують електроенергію. Вони не спалюють пальне, не мають викидів вуглекислого газу у повітря. Крім цього, електромобілі не створюють шумове забруднення в містах: електроенергія зберігається в акумуляторі і не спричиняє шум під час розгону та заведення.
І хоча розвиток електромобільності може спричинити збільшення викидів парникових газів в секторі енергетики, а виробництво нових авто неможливе без шкідливого впливу на довкілля, однак наразі для екології це кращій вибір, ніж авто з бензиновими двигунами.
Національна транспортна стратегія до 2030 року, що була прийнята в травні 2018, передбачає збільшення частки електротранспорту у внутрішньому сполученні до 75% і загальне збільшення частки використання електротранспорту та електромобілів.