Стратегія реформування вищої освіти передбачає створення системи моніторингу та постійного поліпшення якості вищої освіти, що відповідає рекомендаціям і стандартам Європейського простору вищої освіти, враховує кращі світові практики та виступає головною технологією досягнення відповідності освітньої системи вимогам і потребам суспільства.
У рамках чергового засідання кафедри Менеджменту Навчально-наукового інституту менеджменту та підприємництва ДУІКТ 18 грудня відбулося обговорення проєкту освітньої програми «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності», яка покликана підготувати висококваліфікованих фахівців для роботи у сфері міжнародного бізнесу. На засіданні були присутні науково-педагогічні працівники кафедри менеджменту, роботодавці (стейкхолдери) та здобувачі спеціальності 073 «Менеджмент».
Учасники заходу акцентували увагу на ключових аспектах програми, що забезпечать її актуальність та відповідність сучасним викликам.
"Управління фінансовими потоками є основою ефективної зовнішньоекономічної діяльності. Ми повинні навчити здобувачів аналізувати валютні ризики, працювати з міжнародними фінансовими інструментами та впроваджувати дієві стратегії хеджування"
Сергій Колесниченко, директор ТОВ «ДІДЖИТАЛ ТЕЛЕКОМ-АЙ ІКС», підкреслив значення міжкультурної комунікації у міжнародному бізнесі:
"Сучасний менеджер повинен вміти вести переговори на міжнародному рівні, поважати культурну різноманітність та знаходити спільну мову з партнерами з різних країн. Для цього доцільно включити до програми модуль "Кроскультурний менеджмент" у рамках освітньої компоненти "Бізнес-комунікації в зовнішньоекономічній діяльності". Це допоможе здобувачам формувати навички, які сьогодні є критично важливими"
Петро Ліщинський, директор ДП завод «Арсенал» акцентував увагу на необхідності володіння сучасними інструментами:
"Знання англійської мови та використання інформаційних технологій у бізнес-процесах – це базові компетенції, без яких неможливо працювати у сфері ЗЕД. Ми рекомендуємо приділити цим аспектам особливу увагу у програмі"
Цінні доповнення, які висунули стейкхолдери являють собою динамічне поєднання знань, розуміння, навичок, умінь та здатностей. Розвиток компетентностей є метою освітніх програм, а тому здобувачі вищої освіти мають бути ознайомлені з освітньою програмою й розуміти можливості формування власної освітньої траєкторії, а також брати участь в її розвитку та вдосконаленні.
Здобувачі також активно долучилися до обговорення. Юлія Олісейчик, студентка 4 курсу спеціальності 073 «Менеджмент» запропонувала розширити пул вибіркових компонент:
"Додаткові дисципліни, такі як "Митне регулювання" та "Міжнародна логістика", нададуть студентам можливість більш глибоко зрозуміти специфіку роботи у сфері ЗЕД та підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці"
Кафедрою Менеджменту виноситься на розгляд інформація щодо ОП «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності», яка висвітлена на сайті університету, де всі бажаючі можуть ознайомитися та внести свої поправки. А також просимо всіх учасників навчального процесу запропонувати свої побажання або питання щодо структури освітньої програми, результатів навчання, освітніх компонентів тощо.
Запрошуємо всіх долучитися до публічного обговорення проєкту освітньої програми «Менеджмент зовнішньо-економічної діяльності» за посиланням:
https://duikt.edu.ua/ua/216-osvitno-profesiyni-programi-kafedra-menedzhmentu
Чекаємо на Ваші пропозиції!