Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та сучасні телекомунікації з метою доставки навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування студентів.
Світ не стоїть на місці. І ми маємо не відставати. А навпаки — разом із ним впевнено крокувати шляхом прогресу, вповні використовуючи увесь потенціал передових інформаційних технологій сучасності. Особливо це актуально для освіти — галузі, яка за самою своєю суттю повинна уособлювати усе прогресивне, сучасне і найбільш актуальне. Наприклад, брати на озброєння практики дистанційного навчання.
У чому головний плюс інформаційних і комунікативних технологій? Для них не існує кордонів і меж. Де б ви не були — у будь-якому селі, місті, країні та навіть на будь-якому материку, сьогодні ви можете легко отримати доступ до потрібних вам знань і якісної освіти європейського рівня.
Що таке дистанційне навчання?
- Це - навчання нової епохи, вчасна відповідь на виклики інформаційного суспільства.
- Це - активна та продуктивна взаємодія студентів з викладачем-координатором курсу.
- Це - систематичний контроль навчального процесу, що здійснюється як викладачем, так і автоматично - за допомогою спеціально розроблених систем тестування.
- Це - оперативний зворотній зв'язок протягом усього навчального процесу.
- Це - повний комплект необхідних навчально-методичних матеріалів з кожної дисципліни.
- Це - неповторний досвід творчої та пізнавальної діяльності.
- Це - захоплива та продуктивна подорож у світ інформаційних технологій 21 століття.
У рамках дії карантинних заходів для запобігання поширення коронавірусу COVID-19 кафедра вищої математики продовжує здійснювати свою діяльність дистанційно. Викладачі готують публікації, беруть участь у інтернет-конференціях, здійснюють керівництво науково-дослідною роботою студентів.
Всі викладачі кафедри вищої математики для організації дистанційного навчання використовували і використовують різні засоби інформаційно-комунікаційних технологій, а саме:
- поштові сервіси;
- онлайн-лекції, практичні, консультації за допомогою платформи Zoom, скайп-зв’язку, що дозволяють ділитися текстами лекцій, методичними вказівками до лабораторних, практичних занять та самостійної роботи студентів, презентаціями, відеоматеріалами, перевіряти виконання завдань тощо;
- базові сервіси Google, а саме Google Форми і віртуальні класи у хмарному сервісі Google Classroom;
- відео-записи лекцій;
- власні YouTube-канали з необхідними відео-матеріалами та записами занять;
- систему дистанційного навчання Moodle;
- аудіо-записи для студентів з особливими потребами.
Таким чином, використання ІКТ дозволяє зробити висновки, що його впровадження сприяє:
- систематичному відстеженню якості та динаміки навчальних досягнень студентів;
- отриманню статистично достовірної картини індивідуального прогресу кожного студента;
- створенню комп’ютерного банку даних навчальних досягнень студентів за тривалий час навчання;
- інтенсифікації навчального процесу завдяки збільшенню обсягу навчального матеріалу на занятті;
- можливості творчого і практичного застосування знань, умінь і навичок;
- можливості виконувати завдання не лише під контролем викладача, а й здійснювати самоконтроль навчальної діяльності.
Кафедра вищої математики використовує найефективніші інформаційно-комунікаційні технології навчання та контролю якості знань своїх студентів.