Один з ефективних способів формування і розвитку навичок іншомовної комунікації у студентів – це сумісне написання есе «Висловлювання думки» на актуальну тему з подальшою взаємною його перевіркою. Цей тип дискурсивного есе має на меті надати і підтвердити аргументи з метою переконати читача у правильності власної точки зору. Сумісна робота стимулює студентів уважніше ставитися до думки партнера і викликає у них великий інтерес.
Інновація такого роду при підготовці і проведенню рубіжного контролю з англійської мови представляється нам цікавою в плані організації і підведення підсумків дистанційної роботи у вищому навчальному закладі. Орієнтовний обсяг есе складає 200-250 слів. При перевищенні обсягу перевірці підлягають лише перші 250 слів [1-3]. Система оцінювання базується на [4]:
Якість вирішення комунікативного завдання |
Когерентність і когезія |
Лексика |
Граматика |
Якість представленої інформації, точність аналізу, вміння узагальнювати |
Організаційна структура, навички перефразування і використання слів-зв’язок |
Обсяг лексики, правопис слів і кількість лексичних помилок |
Порядок слів у реченні, уживання часів дієслова, кількість граматичних помилок |
Необхідно уточнити терміни когезія – усі елементи тексту є взаємопов’язаними, і когерентність - усі елементи тексту мають сенс.
Запропоновано оцінювати есе за такими критеріями: вирішення комунікативного завдання (5 балів максимум), переконливість і ясність представлених аргументів (2 бали максимум), структурно-стилістична і змістова організація тексту (10 балів максимум), лінгвістичні критерії (лексика і граматика – по 4 бали максимум). У підсумку отримуємо максимальну кількість балів – 25, мінімальну – 2 (по 1 за лексику і граматику).
Така схема відповідає критеріальному підходу і дозволяє позбутися менш об’єктивного підходу - оцінювання письмової роботи у цілому.
Науково-методичне повідомлення підготувала
Дюканова Н.М., доцент кафедри іноземних мов