Методи викладання іноземної мови постійно розвиваються, особливо разом з досягненнями в галузі технологій. Але які зміни мали найбільший вплив на викладачів за останні роки? Ось що, очевидно, є основними інноваціями.
IWB тепер стала головним елементом багатьох навчальних закладів у Великобританії та у всьому світі. Це дозволяє нам зберігати та друкувати нотатки, написані на дошці, керувати комп'ютером класу з дошки, відтворювати завдання з аудіювання в звуковій системі, використовувати екран у вигляді слайду для презентацій, доступу до Інтернету тощо. Можливості здаються нескінченними.
Підхід Dogme у мовному навчанні (комунікативний підхід) полягає в тому, щоб відмовитись частково від підручників на користь розмовної комунікації між студентами та викладачами. Dogme сигналізує про відхід від єдиного підходу до викладання матеріалу всій групі студентів. Для багатьох викладачів цей unplugged (відключений) підхід являє собою новий спосіб погляду на контент уроку та надає більше часу для креативної мовної роботи студентів.
Протягом останніх кількох десятиліть навчання поступово переходило від підходу з ведучої ролі викладача до ведучої ролі студента. У останні роки тенденція дуже прискорилась завдяки зростанню кількості та якості інформації в Інтернеті. Багато в чому це змінило роль викладача з передаючого знання до консультанта, порадника, тренера та / або модератора.
Оскільки англійська мова закріплює свою позицію як світова лінгва франка (the world’s lingua franca), багато хто з наших студентів зараз вивчають англійську мову, щоб забезпечити здатність спілкування у галузях бізнесу, торгівлі, освіти та туризму. Щоб наші студенти могли стати кращими комунікаторами, ми, можливо, повинні вийти за рамки граматики, словникового запасу та вимови, та допомогти їм ефективно спілкуватися в міжнародних умовах (communicate effectively in international settings). І, мабуть, саме ця здатність мислити та розмірковувати критично дасть нам можливість використовувати інновації в нашому контексті для наших студентів. Зрештою, "це не засіб, а користувач, який впливає на зміни".
(К. С. Чонг. Матеріали сайту British Council)
Є доцільним використанням визначених підходів і у процесі самонавчання ІМ.