З вимушеним переходом навчання в онлайн, з’явилося і безліч способів, як зробити його ефективнішим.
Серед низки позитивних моментів, які має дистанційне навчання: доступність з будь-якої точки, де є підключення до мережі Інтернет, незалежно від географічного розташування; комфортні умови для студента та безпека в умовах пандемії, є і недоліки. Зокрема, технічні моменти часто заважають налагодити зв’язок, відсутній зоровий контакт викладача та студента, відтак сприйняття матеріалу може бути спотвореним. Більшою мірою ці недоліки впливають на вивчення дисциплін іноземною мовою, адже суб’єктам навчального процесу потрібно розуміти одне одного та практикувати навички.
Відтак, єдиний вихід – створювати нові види завдань, які були б ефективними для засвоєння матеріалу та, водночас, адаптованими до онлайн формату.
Неможливо увійти в нове зі старими звичками. Так, для майбутніх публічних управлінців, які на третьому та четвертому курсах щотижня мають заняття з фахової іноземної мови, було запропоновано індивідуальні завдання, адаптовані до обставин, зумовлених неможливістю проводити заняття в аудиторії.
Контрольні роботи та тести – незамінні помічники викладачів до масового запровадження дистанційного навчання. У сучасному форматі вони втрачають ефективність, адже студенти мають необмежений доступ до інформації, відтак забезпечити самостійне виконання таких завдань складно.
Серед завдань, які були виконані студентами протягом 2020 року були такі, що передбачали аналіз актуальних проблем та подій в Україні та світі, підготовка відповідних презентацій та відео-доповідей.
Говорили, звісно, про пандемію коронавірусу, та як з нею борються у різних країнах світу, які органи влади та у який спосіб взаємодіють, які законопроекти та зміни у правовому полі ухвалюють. Так, студенти повинні були обрати країну так, щоб вони не повторювалися, знайти та проаналізувати низку іноземних публікацій та представити на загал результати свого дослідження.
Що стосується ситуації всередині країни, обговорювали місцеві вибори, реорганізацію районів та утворення об’єднаних територіальних громад. Потрібно було обрати місто чи регіон та розповісти про зміни в ньому.
Виконуючи завдання, які відображають актуальний стан речей, студенти практикують не лише знання іноземної мови, а й вчаться аналізувати події та публічно презентувати результати своїх досліджень.