Кафедра публічного управління та адміністрування університету телекомунікацій як професійна кафедра у галузі державного управління розпочала публікацію серії інформаційних повідомлень для абітурієнтів про новації з державного управління вищою освітою, що цілком і повністю змінять і філософію процесу вступу у ЗВО, і філософію навчання студентів, і філософію працевлаштування у країні, і філософію розбудови власного життя кожної окремої молодої людини нашої Батьківщини. Ця інформація є надважливою особливо для вступників у ЗВО у 2020 році не залежно від того, який фах вони оберуть. Тому для того, щоб бути у курсі всіх подій, що неминуче вплинуть на Ваше життя, незалежно від вашої обізнаності і інтересів до фаху, приєднуйтесь до спільноти спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування»
Telegram: https://t.me/dut_pua_2020
Viber: https://invite.viber.com/
Продовжимо розповідати про нововведення 2020 року щодо вступу до ЗВО суто організаційного характеру і пояснемо як це неминуче вплине на життя кожного громадянина України, який прагне здобути вищу освіту, поступаючи у ЗВО уже у цьому році і перспективи на подальше життя.
Зміна 2. ЗНО як інструмент впливу на громадянську свідомість у формуванні справжньої цінності вищої освіти у суспільстві.
Сприйняття вищої освіти у суспільстві є неоднозначним. З одного боку, сучасна молодь розуміє, що без вищої освіти майбутнє не має чітких перспектив. З іншого - наявність диплому про вищу освіту у нашому суспільстві не гарантує його власнику чіткої кар’єри за фахом. Але, забігаючи наперед, зазначимо, що документ про вищу освіту в будь-якій країні світу також не є гарантом чогось подібного. Однак, сприйняття документу про вищу освіту в різних країнах світу – різне. І власне наша особливість у тому, що ми прагнемо отримання в першу чергу документу як доказу здобуття вищої освіти. А вже у другу чергу – відповідну спеціальність. У кращому випадку на першому місці знаходиться і те, і інше прагнення. Майже столітня традиція нашого народу, що увійшла у нашу ментальність у вигляді тотальної довіри тільки до документованих фактів (документів) і відрізняє нас майже від усього світу у ставленні до диплому про вищу освіту. Цим ставленням до документу ми відсуваємо на друге місце те, що насправді є найцінніше – справжні знання. Навіть ті, хто зараз хоче заперечити цьому факту, помиляються. Не вірите? Тоді дайте собі відповідь на питання: «А чи списували ви колись-небудь на контрольних роботах, іспитах і т.д. і т.п?» І якщо відповідь – «Так», то тоді дайте відповідь на наступне питання: «А для чого?». І тут, як би ви не намагались сформулювати свою відповідь, вона буде полягати у тому, що прагнули отримати документальне підтвердження як можна вищого рівня своїх знань (у журналі, заліковці, відомості, атестаті, дипломі тощо), та й взагалі задля отримання документу про освіту. Опосередкована причина тотального фальшування рівня своїх знань школярами чи студентами нашої країни (а це і є списування), пробачте, але і полягає у підсвідомому укоріненому ідолопоклонстві до документів. Не хочеться проводити паралелі, але жодна країна цивілізованого(!) світу ні у якому разі не простить нікому із учнів чи студентів списувань під час контрольних заходів. За це виганяють із вищих навчальних закладів та застосовують чимало заходів покарання. І всі факти подібних фальшувань дуже засуджується суспільством. А у нас? Відчуваєте різницю?
У нашому суспільстві при знайомстві людину сприймають через документи. Саме вони презентують її в першу чергу. А в другу, можливо, людина додає інформацію про себе і свій досвід. Це ще і підтверджується нашим багатовіковим народним прислів’ям: «Зустрічають по одежі…». Так. Це наша ментальність.
Це ми розповіли тільки про одну із «народних традицій», яка підкреслює різну філософію ставлення до освіти та документів. А їх безліч. Поступайте до нас на будь-яку із спеціальностей (освітніх програм) із галузі знань «Публічне управління та адміністрування» та дізнаєтесь набагато більше і не тільки про це!
Що дала нашому суспільству така гонитва за документами? Звісно, що певні викривлення. Вони полягають у тому, як вже зазначалось, що цінність вищої освіти є трохи зруйнованою. І зумовлено саме нашим загальним толерантним ставленням до фальшування процесу навчання заради отримання документу. І з боку щколяра, і з боку студента, і з боку працедавця, і з боку суспільства в цілому. А наслідком цих викривлень і є те, що випускники ЗВО влаштовуватись на роботу не за фахом або на посади, що набагато нижче за рівень їх освіти. Це нікого не дивує і навіть іноді ще вважається успіхом знайти взагалі хоч якусь роботу випускнику. І це, нажаль, є наслідком не тільки «поганої економіки». Це є підтвердженням формального та реального знецінення функціональності вищої освіти у суспільстві.
Ця ситуація може і буде виправлена із застосуванням ЗНО як інструменту впливу на на громадянську свідомість у формуванні справжньої цінності вищої освіти у суспільстві.
Так, МОН України вже із минулого року стало використовувати середній рівень ЗНО при вступі у ЗВО як інструмент коригування вимог до потенційних претендентів на спеціальність. Важливі для суспільства спеціальності, а до їх числа і входить і спеціальності галузі «Публічне управління та адміністрування», мали прохідний середній бал ЗНО значно вищий, ніж інші спеціальності. Так державою було поставлено наголос на тому, що такі спеціальності є надважливими для суспільства. Так, для наших спеціальностей, які уособлюють ділову освіту з управління високого рівня висуваються серйозні вимоги. І це не випадково. Адже професійні дії таких фахівців напряму впливають на життя як цілої країни, так і конкретної людини. Саме такі фахівці мають вміти ефективно навчатись. А ефективне навчання у нас – це не формальне заучування якихось текстів підручників. Це вміння увійти у систему спеціальних компетенцій так, щоб в професійній діяльності виробляти власні управлінські рішення, аналогів яким взагалі може і не бути ні у яких підручниках. І крім того ці управлінські рішення мають обов’язково забезпечити ефективний розвиток об’єкту управління (бізнесу, громади, суспільства, держави). А такі фахівці обов’язково повинні мати високі моральні і інтелектуальні здібності. Саме вони і зумовлюють відповідальність і ефективність у навчанні. І саме ЗНО і можуть показати рівень відповідальності у навчанні і спроможності навчатись.
З цього року середній рівень ЗНО на суспільно важливі спеціальності в Україні буде становити при вступі-2020 у ЗВО України – 140 балів. В наступному році при вступі-2021 – 150 балів.
У ДУТ це такі спеціальності (освітні програми) у галузі «Публічного управління та адміністрування»:
Так держава, визначаючи високий рівень усередненого показника ЗНО при вступі для абітурієнтів, підкреслює, звісно, і елітарність даної освіти в Україні та елітарність фахової діяльності у даній галузі. Тому цілком є очевидним, що дипломи про вищу освіту за зазначеними спеціальностями ніколи не будуть знецінюватись у державі так, як це відбувалося до цього часу із всіма іншими спеціальностями в нашій країні. Крім того, що власне сама галузь діяльності із публічного управління та адміністрування є практично вічною. Доки існуватиме людина, суспільство і держава, доти і будуть актуальні і затребувані відповідні фахівці!
Сьогодні ми розкрили друге із нововведень 2020 року. І воно стосується тільки таких спеціальностей:
Якщо тебе цікавить спеціальність, яку держава убезпечила від тотального знецінення у суспільстві та робота у діловій сфері високого управління – вступай саме до нас!
Всі інші зміни, що ми надалі будемо їх розкривати перед абітурієнтами – 2020 у всіх своїх інформаційних повідомленнях, стосуються абсолютно всіх спеціальностей у вищій освіті України. І їх безліч. Отже, приєднуйтесь до нашої спілки та уважно слідкуйте за загальними інформаційними повідомленнями кафедри публічного управління та адміністрування!