На кафедрі української мови ННІГПД Державного університету телекомунікацій відбувся методичний семінар на тему: «Актуальні проблеми іншомовної комунікації: лінгвістичні, методичні та соціально-психологічні аспекти».
Доцент кафедри Кондратенко Н.Ю. зазначила, що інноваційні методи навчання української мови як іноземної базуються на гуманістичному підході, спрямованому на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу, створює передумови для ефективного поліпшення навчального процесу у закладі вищої освіти.
Швидке впровадження Інтернет технологій створило всесвітню комунікаційну платформу, що відкрила шляхи для перегляду традиційних засобів здійснення освіти. Сучасний викладач має розуміти це і намагатися співіснувати з цими формами, а не конкурувати, включаючи такі способи набування знань. Він також має вміти використовувати ці нові форми роботи, щоб виконати надану йому суспільством роль провідника, котрий зможе впорядкувати і структурувати чітку систему знаннь, що надходять до студентів з різних джерел.
Комп’ютеризоване навчання на заняттях української мови для іноземців реалізується на таких принципах, як: «Young Scientist»– індивідуалізація (можливість персонально працювати з кожним іноземним слухачем, враховуючи його здібності, рівень знань, умінь та навичок); – диференціація (можна обирати та пропонувати студентам необхідні варіанти навчальних завдань, певної складності й кількості та у такій послідовності, що відповідає їхнім пізнавальним можливостям, рівню знань та умінь); – інтенсифікація (наявні різні засоби презентації навчального матеріалу, його структурування з широким залученням інтерактивних видів і форм робіт).
Серед головних дидактичних функцій, що можуть бути реалізовані за допомогою комп’ютерних технологій варто зазначити такі: комунікативна, тренувальна, діагностична.
Професійна компетентність – одна із системоутворюючих якостей сучасного фахівця, до розуміння проблеми якої в умовах модернізації освітнього процесу інтерес значно підвищився. Зокрема набуває актуальності питання формування професійної компетенції майбутніх викладачів засобами Інтернет-технологій у режимі on-line. Для завдань, пов’язаних з навчанням, використовують два формати on-line зв’язку: webinar (або on-line семінар) webcast (веб-конференція). Розрізняються вони ступенем інтерактивності: у вебінарі, як і на звичайному семінарі, є можливість взаємодіяти з лектором – виконувати його завдання, відповідати на його питання і задавати свої. На веб-конференції більшу частину говорить спікер. Після завершення заходу залишається запис, який також можна використовувати в цілях навчання; фактично це готовий продукт. Вебінар – це «віртуальний» семінар, організований за допомогою Інтернет-технологій. Він володіє всіма перевагами традиційного семінару, крім можливості «кулуарного» спілкування між відвідувачами, а також «живого» спілкування між ними і доповідачем. Це, мабуть, єдині істотні недоліки вебінарів.
Зауважимо, що вивчення і викладання української мови як іноземної та інших навчальних дисциплін сьогодні неможливе без інноваційної складової.