Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Укр.
   

Практичний підхід до формування мовних компетентностей у іноземних слухачів підготовчого відділення під час карантину

15:02, 17-04-2020

Викладачі кафедри української мови Державного університету телекомунікацій в умовах карантину дистанційно навчають іноземних слухачів підготовчого відділення та іноземних студентів Державного університету телекомунікацій опановувати українську мову. Вони проводять практичні заняття, використовуючи спеціально розроблені матеріали і оригінальні тести, розміщують навчально-виховне відео та творчі завдання до нього, перевіряють, скільки іноземний слухач витратив на завдання часу.

Головним завданням як під час традиційного практичного заняття в аудиторії так і під час дистанційного заняття - не втратити мотивацію навчання.

  

У процесі викладання української мови як іноземної велике значення має функціональний підхід, який, на противагу традиційному, зосереджує увагу на проникненні в семантичне багатство граматичної форми. Головне - це мотивація іноземних слухачів підготовчого відділення до вивчення української мови. Українська мова для іноземних громадян має виступати засобом комунікації, спілкування з представниками інших націй.

Під час викладання української мови для іноземних слухачів підготовчого відділення виникає цілий комплекс питань формування мовної компетентності студентів – майбутніх фахівців. На початку занять іноземні слухачі очікують, що їх навчать говорити, спілкуватися іншою мовою. Якщо цього не відбувається, вони швидко втрачають цікавість. Тому на початковому етапі завжди важливо дати їм такий матеріал, який вони зможуть використовувати для побудови найпростіших діалогів, а також максимально дати можливість спілкуватися, реалізовувати комунікативну активність. Обов’язковим для мотивації є особисте зацікавлення іноземця у вивченні української мови. Наприклад, якщо іноземний студент навчається в багатомовній групі, де відсутня спільна рідна, то українська є єдиним засобом спілкування з одногрупниками й викладачами, що значно стимулює зацікавлення студентів.

Основні моменти, про які слід пам’ятати викладачеві української мови як іноземної з метою формування правильної мотивації у іноземних слухачів, полягають у тому, що необхідно правильно обирати рівень навантаження. Також навчання має бути систематичним для того, щоб бути ефективним: потрібно постійно підтримувати мотивацію й зацікавлення, підкреслювати й звертати увагу на те, що вдається найкраще. Якщо іноземні слухачі навчаться «чути» мову, то не будуть мати проблем із вимовою. На початковому етапі викладач має говорити повільно й уникати зайвих слів. Пізніше можна перейти на нормальну швидкість мовлення, таку, яку можна почути в природному мовному середовищі. Вдалим прийомом є комбінування різних мовних компетенцій (мовлення, аудіювання, письмо, читання).

Читайте також

Абітурієнту

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Освітня програма: Комп’ютерні науки

За освітньою програмою Комп’ютерні науки, спеціальність 122 Комп’ютерні науки (англ. Computer Science, CS) готуються фахівці, що здатні виконувати функції розробника-програміста, спеціаліста по мережах, адміністратора баз даних, системного адміністратора, DevOps Engineer, спеціаліста по тестуванню програм, IT-архітектора. Вони володіють навичками алгоритмічного мислення, уявлення інформації, програмування і проектування комп’ютерних систем. Основні розділи: алгоритми і структури даних, мови програмування, архітектура комп'ютерів, операційні системи і комп'ютерні мережі, розробка програмного забезпечення, сервери і бази даних, штучний інтелект та робототехніка, комп'ютерна графіка, взаємодія людини і комп'ютера та ін.

Переглядів: 3 283
Вступ до магістратури
лише за ЄВІ


за спеціальністю 029 Інформаційна бібліотечна та архівна справа