Викладачі кафедри української мови Державного університету телекомунікацій в умовах карантину дистанційно навчають іноземних слухачів підготовчого відділення та іноземних студентів Державного університету телекомунікацій опановувати українську мову. Вони проводять практичні заняття, використовуючи спеціально розроблені матеріали і оригінальні тести, розміщують навчально-виховне відео та творчі завдання до нього, перевіряють, скільки іноземний слухач витратив на завдання часу.
Головним завданням як під час традиційного практичного заняття в аудиторії так і під час дистанційного заняття - не втратити мотивацію навчання.
У процесі викладання української мови як іноземної велике значення має функціональний підхід, який, на противагу традиційному, зосереджує увагу на проникненні в семантичне багатство граматичної форми. Головне - це мотивація іноземних слухачів підготовчого відділення до вивчення української мови. Українська мова для іноземних громадян має виступати засобом комунікації, спілкування з представниками інших націй.
Під час викладання української мови для іноземних слухачів підготовчого відділення виникає цілий комплекс питань формування мовної компетентності студентів – майбутніх фахівців. На початку занять іноземні слухачі очікують, що їх навчать говорити, спілкуватися іншою мовою. Якщо цього не відбувається, вони швидко втрачають цікавість. Тому на початковому етапі завжди важливо дати їм такий матеріал, який вони зможуть використовувати для побудови найпростіших діалогів, а також максимально дати можливість спілкуватися, реалізовувати комунікативну активність. Обов’язковим для мотивації є особисте зацікавлення іноземця у вивченні української мови. Наприклад, якщо іноземний студент навчається в багатомовній групі, де відсутня спільна рідна, то українська є єдиним засобом спілкування з одногрупниками й викладачами, що значно стимулює зацікавлення студентів.
Основні моменти, про які слід пам’ятати викладачеві української мови як іноземної з метою формування правильної мотивації у іноземних слухачів, полягають у тому, що необхідно правильно обирати рівень навантаження. Також навчання має бути систематичним для того, щоб бути ефективним: потрібно постійно підтримувати мотивацію й зацікавлення, підкреслювати й звертати увагу на те, що вдається найкраще. Якщо іноземні слухачі навчаться «чути» мову, то не будуть мати проблем із вимовою. На початковому етапі викладач має говорити повільно й уникати зайвих слів. Пізніше можна перейти на нормальну швидкість мовлення, таку, яку можна почути в природному мовному середовищі. Вдалим прийомом є комбінування різних мовних компетенцій (мовлення, аудіювання, письмо, читання).