З метою ефективного вивчення української мови іноземними слухачами підготовчого відділення, викладачі кафедри української мови ННІГПД Державного університету телекомунікацій активно використовують різні методики навчання.
На сьогодні у світі існує велика кількість методик, що використовуються при вивченні іноземних мов і їх ефективність підтверджується на практиці.
Розглянемо «blended learning» або «змішане навчання», яке базується на інтеграції технологій навчання і є процесом, за якого традиційні технології навчання поєднуються з інноваційними технологіями електронного, дистанційного і мобільного навчання.
Вчені розглядають «blended learning» як інноваційно-модерністський метод навчання, який доцільно використати для розвитку комунікативної компетентності іноземних слухачів підготовчого відділення при вивченні української мови. М. Дрісколл розглядає поняття «змішане навчання» у техноцентричному (об’єднання різних режимів Web-технологій); психологічному (комбінація різноманітних психологічних підходів); методичному (поєднання традиційного й електронного навчання); практико-зорієнтованому (поєднання теоретичних та практичних складових навчального процесу).
Проаналізувавши твердження науковців щодо «blended learning» робимо висновок, що такий процес навчання можна ефективно використовувати з метою розвитку комунікативної компетенції іноземних слухачів підготовчого відділення. Водночас виникає багато питань щодо використання традиційних і апробованих світових методик щодо вивчення мов, які можуть бути використані з метою удосконалення складових «blended learning». Для прикладу розглянемо основні принципи дії декількох методик, що використовуються для розвитку комунікативних навичок іноземних слухачів підготовчого відділення.
Методика, що має назву «task-basedlearning» (навчання на основі завдань) використовується для розвитку навичок комунікації та вивчення сталих одиниць мови, та не має суворих правил щодо наслідування в усному мовленні всіх граматичних правил. Має вузький спектр використання лексико-граматичних одиниць. Відрізняється рядом переваг, та має і недоліки. Методика «task-basedlearning» ефективно працює у поєднанні з методикою «РРР» або «Present, Practice, Produce». Метод передбачає презентацію лексикограматичних одиниць, практику їх використання та застосування при безпосередньому контакті з українською мовою у життєвих ситуаціях різного типу. Контрольною фазою циклу методик викладачами кафедри була обрана методика «ТТТ»(Test, Teach, Test).
Отже, ряд обраних нами методик, що утворять основу для «blended learning» нашого часу і сприятимуть розвитку комунікативної компетенції іноземних слухачів підготовчого відділення можуть стати наступним кроком у поєднанні інноваційних і традиційних технологій навчання української мови.