Перші університети були засновані в Західній Європі в середині 11 століття, з тої пори майже тисячу років читання лекцій перед аудиторією залишається основною формою викладання навчального матеріалу. Але багато викладачів вважають, що навчання стає більш ефективним при залученні студентів до активної діяльності: роботи в групах, відповідей на питання.
Щоб визначити, чи дійсно така думка має під собою підстави, Скотт Фріман (Scott Freeman) з Вашингтонського університету з колегами провели мета-аналіз 225 наукових робіт, присвячених викладанню природничих наук (STEM: науки, технології, інженерна справа і математика). Результати однозначно свідчать на користь активних методів навчання. У групах з звичайними лекціями іспит не складали, в середньому, 34% студентів, а в групах з активним навчанням - лише 22%. Такі результати дослідження, опублікованого в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.
Вже 2 роки, як кафедра Інженерії програмного забезпечення Державного університету телекомунікацій відмовилась від традиційних лекцій. Викладачі кафедри помітили, що традиційні лекції є неефективними, тому більшість матеріалу подається у вигляді лекційно-практичних занять, використовуємо круглі столи, тренінги, дискусії. Студенти активно долучились до створення нових форм вивчення нового матеріалу.
Так студенти групи ПД-12 запропонували нову форму для проведення лекції з базової для майбутніх програмістів дисципліни «Алгоритми і структури даних»: дати можливість підготувати лекцію самостійно.
Михайло Даценко був першим, хто зголосився спробувати свої сили, як викладач. Він зазначив, що коли ти готуєшся читати лекцію для інших, ти усвідомлюєш, наскільки добре чи погано володієш темою, стає видно всі твої «прогалини знань». Пояснювати те, що ти сам недостатньо розумієш, неможливо, а тому доводиться готуватися, скрупульозно розбираючись у всіх дрібницях. Наслідком такого ставлення до свого навчання стає експоненціальне зростання твоїх власних професійних умінь. Група зазначила, що їм дуже сподобався такий експеримент. А Михайло продемонстрував себе як відповідальна людина, яка має знання і ораторську майстерність.
Викладачі кафедри Інженерії програмного забезпечення завжди йдуть назустріч студентам, оскільки ми маємо спільну мету: «Підготувати фахівця для ІТ, який має практичні навички згідно вимог від ІТ-фірм»!