Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
XS
SM
MD
LG
XL
XXL
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

Адреса:
03110, Україна
м. Київ, вул. Солом'янська, 7
Контактна інформація:
Приймальна комісія:
Телефон: (044) 249-25-91,
Телефон: (066) 227-46-60
Відділ документаційно-інформаційного забезпечення та контролю
Телефон / факс: (044) 249-25-12
Відділ медіакомунікацій
Телефон: (099) 109-41-23
Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
  
Укр.
 
      
           Пошук    
  
Укр.
 

Робота без вигорання: педагоги ДУІКТ відвідали тренінг в "Центрі сім'ї" Солом'янського району

10:08, 19-11-2024

Викладачі кафедри Управління кібербезпекою та захистом інформації  к.е.н., доцент Тетяна Капелюшна та к.е.н. з держ.упр., доцент Тетяна Мужанова відвідали тренінг на тему «Вплив професійної деформації на якість життя і роботи педагога».

Захід відбувся на базі «Центру сім’ї» Солом’янського району. Перед представниками закладів середньої та вищої освіти виступила психолог вищої категорії Наталія Соболевська.


У центрі уваги учасників заходу були проблеми професійної деформації та виснаження внаслідок педагогічної діяльності, які нерідко справляють негативний вплив на особисте життя і робочі відносини викладачів.

Відзначено, що викладачі вищої школи, усвідомлюючи важливість і складність своєї професійної діяльності, мають тенденцію до швидкого психо-емоційного вигорання, психічного та фізичного виснаження, розвитку широкого спектру психосоматичних проблем.


У психології під професійною деформацією педагога розуміють неусвідомлену звичку людини вимірювати явища навколишньої дійсності у відповідності із професійними стандартами.

У зв’язку з тим, що до діяльності викладачів висуваються високі вимоги щодо рівня фахової компетентності, ефективної викладацької роботи і конструктивної взаємодії зі студентами, педагоги вищої школи відчувають постійну напругу, страждають від стресу, що в комплексі зумовлює зниження працездатності, призводить до фізичної втоми, розчарування та емоційного виснаження. Крім цього, праця викладача потребує значного обсягу пам’яті, напруження уваги й зосередження зусиль на підтримці постійного контакту з аудиторією, що ще більше посилює нервово-емоційну напругу.

Як стверджує ВООЗ, коефіцієнт стресогенності діяльності педагога, який відноситься до  групи професій типу «людина-людина», складає майже 7,2 бали з максимальних 10 і є одним із найбільш напружених і виснажливих видів соціальної діяльності.

Для запобігання і подолання професійної деформації та вигорання психологи рекомендують зосередитися на пошуку нових шляхів професійного розвитку і методів роботи, періодично змінювати характер діяльності, використовувати можливості інформаційно-комунікаційних технологій у науковій та викладацькій діяльності. Сприятливий психологічний клімат у педагогічному колективі, підтримка з боку керівництва закладу, спільне дозвілля колективу також пом’якшують наслідки професійного перевантаження та деформації.

З метою пом’якшення проявів професійної деформації педагогам вищої школи варто відокремлювати роботу від особистого життя:

  • не приносити роботу додому, залишати професійні проблеми на робочому місті, приділяти більше часу сім’ї, дітям;
  • обрати додаткові види діяльності (хобі), не пов’язані з професійною діяльністю;
  • спілкуватися з позитивними людьми;
  • займатися спортом, медитацією;
  • більше прогулюватися і подорожувати (для зміни обстановки);
  • знаходити час для себе.

Участь у заході дозволила представникам кафедри УКБЗІ глибше зрозуміти причини й наслідки професійної деформації та вигорання, ознайомитися з методами запобігання і пом’якшення їхніх негативних проявів, проконсультуватися з досвідченим психологом, пройти тестування на визначення рівня професійного вигорання.

Доценти Тетяна Капелюшна та Тетяна Мужанова поділитися отриманими знаннями з колегами з кафедри та запропонували їм пройти анкетування для визначення стану професійного вигорання.

© При повному чи частковому використанні матеріалів сайту ДУІКТ гіперпосилання на сайт https://duikt.edu.ua/ обов'язкове!
Читайте також
Бажаєте дізнаватись про особливості вступу у 2025 році?
Підписуйтесь на спільноти спеціальності "125 Кібербезпека та захист інформації" кафедри Управління кібербезпекою та захистом інформації та першим отримуйте новини, сповіщення про важливі події, підготовчі курси, дні відкритих дверей та багато цікавого.

Про кафедру

Кафедра Управління кібербезпекою та захистом інформації

Отримати консультацію

Ваш запит на зворотній дзвінок отримає завідуючий кафедрою
Надіслати запит

Абітурієнту

Спеціалізація: Управління інформаційною безпекою

Фахівці з Управління інформаційною безпекою – це еліта інформаційної безпеки, менеджери безпеки інформації вищої ланки. Ці фахівці розуміються як з техничних питань захисту інформації, так й з питань організації роботи колективу, добре розуміють управлінські, законодавчі та економічні аспекти захисту інформації. До сфери специфічних знань та навичок спеціалізації відносяться: основні поняття кібернетичної безпеки, систем технічного захисту інформації, управління проектами, управління ризиками, нормативно-правова база діяльності, управління інцидентами, аудит інформаційної безпеки, інформаційне протиборство, менеджмент та психологія управління.

Спеціалізація: Управління інформаційною безпекою

Фахівці з Управління інформаційною безпекою – це еліта інформаційної безпеки, менеджери безпеки інформації вищої ланки. Ці фахівці розуміються як з техничних питань захисту інформації, так й з питань організації роботи колективу, добре розуміють управлінські, законодавчі та економічні аспекти захисту інформації. До сфери специфічних знань та навичок спеціалізації відносяться: основні поняття кібернетичної безпеки, систем технічного захисту інформації, управління проектами, управління ризиками, нормативно-правова база діяльності, управління інцидентами, аудит інформаційної безпеки, інформаційне протиборство, менеджмент та психологія управління.

Переглядів: 307